جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
استادی

حوزه/عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: در امور سیاسی افراط و تفریط جواب نمی‌دهد همان‌طور که در باقی امور نیز جواب نمی‌دهد، باید یک اساس و بنیانی مانند قرار داشتن در راه حفظ نظام جمهوری اسلامی و تبعیت از رهبر معظم انقلاب را رعایت کرده و از افراط و تفریط دوری گزید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه»، آيت الله رضا استادي عصر امروز در همايش تجليل از پژوهشگران برتر حوزه دين و تجليل از مقام علمي آيت الله اميني و مرحوم آیت الله معرفت اظهارداشت: آیت الله امینی داراي ويژگي ها و خصوصيات ممتازي است بطوريكه بيش از 30 سال است با اين اخلاق و منش مورد تاييد و اعتماد بزرگان انقلاب، نظام و حوزه هاي علميه مي باشد.

عضو شوراي عالي حوزه هاي علميه با بيان اينكه خصوصيات اخلاقي آيت الله اميني بسيار ارزشمند و قابل الگوگيري طلاب و جوانان است، افزود: « ساده زيستي»،‌ »اعتدال»، « ملتزم در كار و پشتكار واقعي در انجام امور»، «در دسترس مردم »، «شجاعت»، «صراحت در گفتار و كردار» از جمله برجسته ترين ويژگي هاي آيت الله اميني مي باشد.

وي ادامه داد: ساده زیستی آیت الله امینی از گذشته تا به حال زبانزد همگان بوده است و از زمان گذشته در راه اسلام و انقلاب مبارزه کرده‌ و امروز نيز دست از تلاش و مبارزه برنداشته است.

آیت الله امینی همواره در مسیر اعتدال حرکت کرده است

آيت الله استادي بيان داشت: این شخصیت حوزوی، همواره در مسیر اعتدال حرکت کرده است و اين اعتدال به گونه اي نبوده كه يكسال معتدل باشد و سال ديگر از حد اعتدال خارج شود و طي اين سالها از این مسیر منحرف نشده‌ است.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: آیت الله امینی همواره در مسئولیت‌های خود، در دسترس مردم است و اکنون هم که امامت جماعت مسجد اعظم قم را به‌عهده دارد، برای این کار وقت می‌گذارد و به امور مردم رسيدگي مي كنند و حتي اگر كاري هم نتواند انجام دهد به صحبت ايشان خوب گوش مي دهند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه تصریح کرد: این محقق حوزه، همواره مورد اعتماد رهبر کبیر انقلاب اسلامی بود و مورد اعتماد مقام معظم رهبری نیز هستند زیرا همواره در خط انقلاب و نظام بوده‌. به‌خلاف بسیاری که پس از چندی از راهی که رفته‌اند، پشیمان می‌شوند، ایشان همواره در مسیر خود حرکت کرده است و در این راه صراحت، شجاعت و تفکر لازم را داشته است.

آیت الله استادی با اشاره به اساتید و پیشینه علمی و عقیدتی آیت الله امینی خاطرنشان کرد: آیت الله امینی از اساتید خوبی بهره‌برده بطوريكه تاثير همان اساتيد متخلق به اخلاق اسلامي امروز بر اخلاق ممتاز ايشان تاثير گذاشته است.

طلاب روش آیت الله امینی را الگو قراردهند

وي در بخش ديگري از سخنانش تنها چند عامل را رمز موفقيت هاي اين پارساي فرهيخته عنوان كرد و افزود: بهره مندي از اساتيد متخلق به اخلاق اسلامي ، تحمل و صبر در برابر مشكلات داشت و بيشتر به فكر آن بود كه چه كاري كند كه گره اي از كار مردم باز شود و به چه نحو كمك به مردم كند، اين روحيه ايشان را به چنين مرتبه و درجه علمي و اخلاقي رساند و طلاب ما بايد از اين منش و روش درس بگيرند و بكار ببندند.

وی گفت: تاليفات ايشان كه سنين مختلف را شامل مي شود چيزي جز ارائه مطالب ناب در بر ندارد و اينكه در طول 50 سال، 30 کتاب عرضه کرده اند، نشان می‌دهد که ایشان پرنویس نیست بلكه خوب نويس هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به روحيه اعتدال آيت الله اميني تأکید کرد: در امور سیاسی افراط و تفریط جواب نمی‌دهد همان‌طور که در باقی امور نیز جواب نمی‌دهد، باید یک اساس و بنیانی مانند قرار داشتن در راه حفظ نظام جمهوری اسلامی و تبعیت از رهبر معظم انقلاب را رعایت کرده و از افراط و تفریط دوری گزید.

آيت الله استادي تصريح كرد: برپايي چنين مراسم هايي اگر تجمل و اسراف را به دنبال نداشته باشد بسيار كار ارزشمند و بسزايي است.

انتهاي پيام  313/17

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha