جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام بهرام پور خوزستان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان خوزستان با اشاره به این که نظام امروز حوزه با گذشته تفاوت های محسوسی پیدا کرده، از فعالیت ۵۰ مدرسه علمیه با بیش از ۶هزار طلبه در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام و المسلمین مسعود بهرام پور، در جمع طلاب اهوازی، با اشاره به چشم انداز حوزه علمیه خوزستان، اظهار داشت: امروزه چشم اندازی که برای حوزه علمیه خوزستان در نظر گرفته ایم، با گذشته متفاوت است؛ چرا که روند فعالیت ها تغییر یافته و باید سبک کار را به شیوه دیگری تغییر بهینه داد.

وی با بیان این که نظام امروز حوزه و سبک کار با گذشته تفاوت های محسوسی پیدا کرده، تصریح کرد: امروز حوزه علمیه خوزستان ۵۰ مدرسه علمیه دارد و بیش از ۶هزار طلبه در این مدارس به تحصیل مشغول هستند، اما در گذشته ما حوزه ای به این گستردگی نداشتیم؛ بدین سبب باید روند و سبک کار را به گونه تغییر داد تا بتوان طلابی موفق و کارآمد برای آینده نظام اسلامی ایران تربیت کرد.

مدیر حوزه علمیه خوزستان، سازماندهی طلاب از نظر درسی را از نخستین اقدامات تحولی حوزه برشمرد و افزود: امروزه برخی طلاب از نظر پرونده آموزشی دچار مشکل هستند که در سند چشم انداز و طرح تحولی حوزه، راه حل هایی برای این مشکل اندیشیده شده و سعی در برطرف کردن کامل آن داریم.

حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور با تأکید بر این که همت مسئولان حوزه باید در سمت و سوی اتکا به توان داخلی و توجه به الطاف خفیه خداوند متعال باشد، ابراز داشت: ما در حوزه علمیه خوزستان که گسترده و فعالیت های تبلیغی بیشماری را در پهنه دید خود دارد، مسایل و مشکلات سختی را می بینیم که باید با همتی بلند و عزمی راسخ در راستای حل آنها گام برداریم.

وی، رمز موفقت را گام نهادن در مسیر آقا امام زمان(عج) نامید و تصریح کرد: اگر در قلب ما ایمان واقعی به الطاف و عنایات آقا امام زمان(عج) وجود داشته باشد، به یقین در کار پیشرفتی شگرف خواهیم دید و همه باید اینگونه طی مسیر کنند.

مدیر حوزه علمیه خوزستان، در پایان با ابراز خرسندی نسبت به وجود اساتید ممتاز در سطح مدارس علمیه استان خوزستان، گفت: خوشبختانه امروزه استان خوزستان در زمینه استاد، به خودکفایی رسیده و دیگر نیازی به دعوت استاد از استان هایی همچون قم به خوزستان نیست و این مهم یکی دیگر از اقدامات خوب مدیریت حوزه علمیه خوزستان در این چند سال اخیر بوده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha