سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
صحیفه سجادیه

کارشناس فرهنگی با تاکید بر ضرورت توجه به سبک زندگی بر اساس سیره اهل بیت(ع)، صحیفه سجادیه را نقشه راه جامع و کامل سبک زندگی و عبودیت و بندگی خواند.

حجت الاسلام علی آلبکل، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، بر اهمیت توجه به سبک زندگی اسلامی و دینی براساس سیره اهل بیت(ع) تأکید کرد و گفت: صحیفه سجادیه نقشه راه جامع جامع و کامل سبک زندگی و عبودیت و بندگی است.

وی با بیان این که انسان مؤمن با مراجعه به صحیفه سجادیه آداب و شیوه دعا کردن را می آموزد، اظهار داشت: امام سجاد(ع) در این کتاب، برای مواقع مختلف زندگی انسان دعاهایی قرار داده که انسان با رجوع به آن ها می تواند سبک زندگی اسلامی را در زندگی خود پیاده کند.

این کارشناس مسائل فرهنگی، صحیفه سجادیه را کتابی ارزشمند و گرانبها برای شیعیان دانست و افزود: عبودیت و بندگی دلیل خلقت انسان است و صحیفه سجادیه به خوبی راه و روش بندگی را برای انسان ترسیم کرده است.

وی با بیان این که حضرت سجاد(ع) در صحیفه سجادیه مسائل بسیاری در زمینه احکام شرعی، نکات تربیتی و اخلاقی و مباحث سیاسی و اجتماعی را در قالب دعا و نیایش مطرح کرده است، اظهار داشت: این کتاب ارزشمند جایگاه والا و ارزشمندی نزد علمای اهل سنت نیز دارد به گونه ای که «ابن جوزی» در کتاب «خصایص الائمه» از این کتاب نام برده است.

حجت الاسلام آلبکل با بیان این که از صحیفه سجادیه با عناوینی نظیر «انجیل اهل بیت» و «زبور آل محمد» و «اخت القرآن» یاد شده است، گفت: حضرت سجاد(ع) در صحیفه سجادیه با توجه به فضای موجود پس از واقعه عاشورا از طریق دعا، مسیر هدایت و سعادت را برای امت مشخص و هموار کرد و مهمترین مسئله ای که حضرت به آن اشاره کرده است توحید و یقین به وجود خداوند متعال است.

این کارشناس مسائل فرهنگی در پایات تصریح کرد: یقین به وجود خدا باید در تمام ابعاد زندگی انسان نمود پیدا کند تا به سعادت و کمال دست یابد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha