جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلا گرجیان

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) گفت: بنابر حدیث قدسی، گریه یتیم ، عرش خدا را به لرزه می اندازد و همین مساله تکلیف ما در رسیدگی به حال ایتام را صد چندان می کند.

حجت الاسلام و المسلمین گرجیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به این که 15 تا 21 ماه مبارک رمضان به عنوان هفته اکرام ایتام و اطعام نیازمندان نامیده شده است، ابراز داشت:

در خصوص مساله یتیم نوازی ، سفارشات و تاکیدات بسیاری هم در قرآن و هم در کلام ائمه اطهار(ع) داریم ، چرا که اکرام یتیم موجب دوستی خداوند، آسایش در دنیا و آخرت، بازدارنده از کبر و غرور و دوری از محنت های مالی می شود.

وی افزود: همچنین افزایش برکات زندگی ، استجابت دعا و نیز آسان شدن مشکلات و گرفتاری ها از دیگر آثار یتیم نوازی و برخورد کریمانه و بزرگوارانه با ایتام است

مسئول سازمان بسیج اساتید استان قم خاطرنشان کرد: بر اساس آموزه های دینی مومن کسی است که نسبت به وضع محرومان جامعه و به خصوص ایتام بی تفاوت و کم تفاوت نیست و از هر فرصتی برای خدمت رسانی به آن ها استفاده می کند.

وی افزود: پیامبر (ص) می فرمایند: در بهشت مراتب و خانه هایی است که کسی را به آن راه نمی دهند مگر آن که در دنیا، از ایتام و نیازمندان جامعه دستگیری کرده باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین خاطرنشان کرد: اساساً جویا شدن از زندگی محرومان و نیازمندان و یاری رساندن بی منت و توام با حفظ عزت و کرامت به آن ها به خصوص ایتام ، تأسی به سیره نورانی ائمه اطهار (ع) است و ما به عنوان شیعه و محب آن بزرگواران، در این باره تکلیف بسیار مهمی بر عهده داریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha