جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
 کتاب «تعامل دین و رسانه در فضای نوین رسانه ای»

حوزه/ کتاب «تعامل دین و رسانه در فضای نوین رسانه ای» به قلم آقایان عبدالله بیچرانلو و علی حاجی محمدی، چگونگی آگاهی فعالان رسانه ای و برنامه سازان از فضای جدید را ارائه می دهد.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه»، این کتاب با هدف بررسی ویژگی های رساله نوین، چالش ها و فرصت های فضای نوین رسانه برای ترویج فرهنگی دینی، قلمی گردیده است.

کتاب در سه فصل: «تعامل دین و رسانه با تمرکز بر تلویزیون»، «دین و فضای سایبر؛ چالش ‌ها و فرصت‌ های پیش‌ رو» و «نتیجه‌ گیری و پیشنهادها» تدوین یافته است.

نویسندگان در نوشتار خود در پی پاسخ گویی به این پرسش ها هستند:

*فضای جدید رسانه ای چه ویژگی هایی دارد؟

*فضای جدید رسانه ای چه چالش هایی را در برابر فرهنگ دینی قرار خواهد داد؟.

*فضای جدید رسانه ای چه فرصت هایی را برای ترویج فرهنگ دینی قرار خواهد داد؟

در بخشی از کتاب که با سر فصل: راهبردهای صدا و سیما در تعامل با دین در فضای جدید رسانه ای» نام گرفته می خوانیم: عوامل خارجی و داخلیِ اثرگذار بر راهبردهای یک سازمان رسانه ای به چهار دسته تقسیم می شوند:

1.عوامل محیطی: عواملی است که دگرگونی های گسترده ای را در ماهیت جامعه و محیط برای همه کسب و کارها پدید می آورد.

2.سیاست رسانه: نحوه برداشت از رسانه ها و کنترل آن ها در جامعه.

3.بازار: دگرگونی های مربوط به عوامل اثرگذار بر بازارهای ویژه سازمان های رسانه ای

4.درون سازمانی: عوامل و نیروهای اثرگذار بر دگرگونی های درون سازمانی.

کتاب «تعامل دین و رسانه در فضای نوین رسانه ای» به قلم آقایان عبدالله بیچرانلو و علی حاجی محمدی، به کوشش اداره کل پژوهش های اسلامی صدا و سیمای جمهوری اسلامی انتشار یافته است.

علاقه مندان جهت تهیه کتاب به نشانی: قم، بلوار امین، اداره کل پژوهش های اسلامی صدا و سیما مراجعه کرده و یا با شماره تلفن: 32915511-025 تماس بگیرند.

هموطنان تهرانی نیز جهت تهیه کتاب می توانند به نشانی: تهران، خیابان جام جم، ساختمان شهید رهبر، طبقه زیرزمین، مراجعه نموده و یا با تلفن: 22014738-021 ارتباط برقرار نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha