پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
فرهنگ

حوزه/ چنانچه دیانت، به معنای واقعی کلمه را به جوانان عرضه کنیم، هیچ جوانی دین گریز نخواهد شد، چون همین قشر انقلاب و دفاع مقدس را به پیروزی رساندند، لذا باید درمان بیمارهای فرهنگی را به اهلش یعنی روحانیت سپرد.

حجت الاسلام مهدی مولوی دوست در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با انتقاد از کوتاهی مسئولین فرهنگی در برهه هایی از زمان، در زمینه مسائل اخلاقی جامعه، گفت: در اوایل انقلاب به دلیل اقدامات افراط گرایانه برخی در برخورد با مسائل فرهنگی، قشر جوان دچار تناقض دیدگاه در مورد احکام اسلامی شد.

وی افزود: چنانچه دیانت، به معنای واقعی کلمه را به جوانان عرضه کنیم، هیچ جوانی دین گریز نخواهد شد، چون همین قشر بودند که علیه حکومت طاغوت قیام کردند و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند. و لذا باید درمان بیمارهای فرهنگی را به اهلش سپرد که در اینجا نقش روحانیون بسیار پررنگ و حائز اهمیت خواهد بود.

استاد حوزه علمیه تهران با بیان این که مردم ما بسیار بصیر و باهوش هستند، خطاب به طلاب، گفت: طلبه‌ای که وارد حوزه می شود، نباید دغدغه ای جز تامین امنیت اخلاقی و اعتقادی جامعه داشته باشد و همواره باید خود را خادم و خدمتگزار مردم بداند و چنان چه ظاهر طلبه‌ای که مردم او را به عنوان راهنمای دین قبول دارند، با باطنش یکی نباشد، خیلی زود جایگاه خود را در جامعه از دست خواهد داد.

حجت الاسلام مولوی دوست در پایان تاکید کرد: رفتار و عملکرد یک طلبه بر اعتقاد و اعتماد مردم اثر مستقیم می گذارد، ولذا ضروری است مسئولین حوزه های علمیه در تربیت طلاب مهذب و باسواد نهایت دقت را داشته باشند. چرا که یک طلبه و روحانی، مسئولیت خطیری را در جامعه بر عهده دارد و از عهده این مسئولیت برنخواهد آمد مگر این که با تمام توان خویش و با امانت داری کامل، در جهت استقرار امنیت و آسایش برای مردم از هیچ تلاشی دریغ نکند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha