پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
فضای مجازی

حوزه/ یکی از طلاب حوزه علمیه اصفهان گفت: طلاب جوان می توانند با ورود به فضای مجازی با جوانان ارتباط خوبی ایجاد کرده و پاسخگوی مسائل شرعی و دینی آنها باشند.

حجت الاسلام امید ملکی، در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، اظهار داشت: بنده از سال 1387 وارد حوزه علمیه اصفهان شده و پایه 10 را به پایان رسانده ام.

وی ادامه داد: زمانی که در مقطع دبیرستان درس می خواندم بر سر دوراهی تحصیل در دانشگاه یا حوزه علمیه قرار گرفتم تا اینکه تصمیم گرفتم وارد حوزه علمیه گردم.

این طلبه حوزه علمیه در خصوص ورود به فضای مجازی و ارتباطش با جوانان، تصریح کرد: به سبب ارتباطی که با جوانان داشتم متوجه شدم که این قشر در فضای مجازی ورود پیدا کرده اند به همین سبب بنده نیز از این طریق با جوانان ارتباط برقرار می کنم تا هدف حوزوی خود را محقق سازم.

وی افزود: متاسفانه برخی از طلاب دید خوبی در خصوص ورود به فضای مجازی ندارند و این کار را نوعی وقت تلف کردن می دانند اما اگر کسی پا به این عرصه بگذارد متوجه می شود که یادگیری و استفاده از ان ضروری است.

حجت الاسلام ملکی، با تاکید بر اینکه تبلیغات زمانی می تواند اثر بخش باشد که متناسب با مخاطب خود باشد، بیان داشت: با توجه به شرایط امروزی و ورود تعداد زیادی از جوانان در فضای مجازی، بهتر است از این راه برای تبلیغ استفاده کنیم.

 وی با اشاره به آموزش طلاب در خصوص چگونگی ورود آنها به فضای مجازی، اضافه کرد: بنده با استفاده از روش درست در فضای مجازی توانستم پاسخگوی بسیاری از شبهات و سوالات شرعی و دینی جوانان باشم.

این طلبه حوزه علمیه اصفهان گفت: با آمدن فضای مجازی و پیشرفت روزافزون آن تهدیدات دشمنان نیز شدت گرفته اما ما نیز به همین میزان توانستیم از فرصت ها استفاده کرده و تبلیغات خود را گسترده تر کنیم.

وی خطاب به طلاب تاکید کرد: طلاب جوان باید نسبت به فضای مجازی دیدگاه خود را تغییر داده و تنها به این عرصه نگاه لهو نداشته باشند اگر در این زمینه آموزش درستی ببینند و به شناختی از آن دست یابند می توانند از طریق فضای مجازی تبلیغات گسترده تری انجام داده و پاسخگوی بسیاری از مسائل و شبهات جوانان باشند.

وی خاطرنشان کرد: هرچه عرصه فضای مجازی را خالی کنیم و حضور نداشته باشیم دشمنان در آن حضور خواهند یافت و به بهترین شکل از آن استفاده می کنند بنابراین استفاده بهینه و تلقی فضای مجازی تحت عنوان فرصت به جای  تهدید تنها، بهترین نوع نگاه است.

313/38

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha