شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 355372
۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵
جنگ نرم

حوزه/ طلاب و روحانون باید با حضور در مناطق محروم و فعالیت در عرصه رسانه و فضای مجازی، زمینه ساز جلوگیری از ترویج فرهنگ غرب و خط شکن مقابله با جنگ نرم دشمن باشند.

رضا قوه ندوشن از طلاب حوزه رضوی بیرجند و فعالان فرهنگی در فضای مجازی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، در بیرجند، رسالت طلبگی را رسالتی الهی عنوان کرد و گفت : اهداف یک طلبه در وهله ی اول باید رسیدن به درجات عالی یک انسان کامل از نظر معنویی و علمی باشد که در جامعه بتواند الگو قرار بگیرد.

وی با اشاره به جایگاه امامت و ولایت به عنوان الگوهای جهان اسلام، خاطر نشان کرد: بعد از پیام(ص) بر این امامان معصوم و نمایندگان بحقش بعد از غیبت امام زمان(عج) بهترین الگو های مردم از هر لحاظ درجامعه هستند و بعد از آنان به حرمت قدم گذاشتن طلاب و روحانیون در مسیر رسالت الهی، طلبه نیز تمام رفتار هایش الگویی برای جامعه است.

این فعال فرهنگی، الگوی خود را ائمه  معصومین(ع)  و ولایت دانست و گفت: من به عنوان یک طلبه سعی کردم ائمه(ع) را سرمشق زندگی خود قراردهم و همانند آنان در جامعه اسلامی رفتار کنم و ارادت خاصی نیز نسبت به امام صادق (ع) دارم.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در مورد سبک زندگی، تاکید کرد: سبک زندگی ساده باید در جامعه بخصوص در زندگی طلبه ها متبلور شده تا الگویی برای مردم باشد.

قوه ندوشن با اشاره به  اثر پژوهش و تحقیق در پیشرفت اسلام، افزود:افرادی که بیشتر به مطالعه و پژوهش می پردازند بهتر می توانند در راستای تبلیغ  و گسترش اسلام در جامعه اثر گذار باشند .

وی، تحقیق و تبین آیات و روایات، قرآن و نهج البلاغه را اثر گذار ترین منبع های مورد دسترس طلاب ومردم دانست و گفت: طلاب باید قدر سربازی امام زمان(عج) را بدانند و در زمینه ی تفسیر و تبیین قرآن و نهج البلاغه تلاش کنند، زیرا استخراج راز های نهفته در قرآن زمینه ساز تمدن و جامعه ی اسلامی  خواهد شد.

این فعال فرهنگی افزود: طلاب باید قدر سربازی امام زمان(عج) را بدانند و تا زمانی که با نام طلبه در جامعه قدم می گذارند حتی در نحوه راه رفتن خود دقت لازم را داشته باشند.

وی در پایان رسالت طلبگی را رسالت بزرگ هدایت گری دانست و افزود: طلاب و روحانون باید با حضور در مناطق محروم و فعالیت در عرصه رسانه و فضای مجازی، زمینه ساز جلوگیری از ترویج فرهنگ غرب و خط شکن مقابله با جنگ نرم دشمن باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha