شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام سید مرتضی اصفهانی امام جمعه قاین

حوزه/ امام جمعه قاین، چشم و هم چشمی را مشکلات و موانع ازدواج جوانان دانسته و گفت: در گذشته ها خانواده ها حتی در یک اتاق هم زندگی می کردند، ولی امروز با تجمل گرایی مشکلات زیادی در جامعه ایجاد شده است.

حجت الاسلام سید مرتضی اصفهانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در بیرجند با اشاره به حدیث پیامبر اکرم(ص) که فرموده اند سه گروه اند که خداوند قطعا آنها را یاری می نماید، ابراز داشت: یکی از این گروه ها افرادی هستند که برای حفظ عفت خویش ازدواج می کنند.

وی ادامه داد: انسان به وسیله ازدواج از گناه باز داشته می شود و کمتر به سمت گناه کشیده خواهد شد که پیامبر(ص) فرموده اند زمانی که شما ازدواج کردید دینتان کامل خواهد شد.

امام جمعه قاین با بیان اینکه ازدواج کردن سن خاصی ندارد و مهم تشکیل خانواده است، گفت: پسرها باید بعد از سن بلوغ و در دوران 18 تا 24 سالگی و دختر ها از 16 تا22 سالگی ازدواج کنند، زیرا براساس تحقیقات صورت گرفته، علم ثابت کرده در این بازده زمانی افراد با یکدیگر تفاهم بیشتری دارند، البته این مسئله بدان معنا نیست که ازدواج در سنین بالاتر مضر و نفی شده است.

 حجت الاسلام اصفهانی، چشم و هم چشمی را مشکلات و موانع ازدواج جوانان دانسته و افزود: در گذشته ها خانواده ها حتی در یک اتاق هم زندگی می کردند، ولی امروزه با چشم و هم چشمی و تجمل گرایی مشکلات زیادی ایجاد شده است، لذا  باید همانند گذشته با الگو قرار دادن ازدواج و زندگی ساده حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه(س)، زمینه ازدواج آسان و زندگی ساده در سطح جامعه فراهم شود.

استاد حوزه علمیه خراسان جنوبی با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ ازدواج آسان و دوری از تجمل گرایی، گفت: روحانیون و طلاب باید در راستای ترویج فرهنگ ازدواج آسان و زندگی ساده به سبک اسلامی تلاش کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha