جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
قبلان

حوزه/ آیت الله قبلان از ائمه مساجد و سخنرانان مجالس حسینی خواست در ایام محرم بر ضرورت وحدت و همکاری تاکید کنند تا عاشورا مناسبتی برای همدلی و ائتلاف مؤمنان و موجب وحدت و همبستگی شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، آیت الله عبدالامیر قبلان نائب رئیس مجلس اعلای شیعی لبنان گفت: عاشورا مدرسه وحدت و همکاری و امر به معروف و نهی از منکر است، و از این رو ما وظیفه داریم به خاطر بزرگداشت معانی و مفاهیم انقلاب حسینی این مراسم را زنده نگه داریم، چون عاشورا به ما درس سربلندی و شجاعت و صبر و آراستگی به مکارم اخلاقی را می آموزد.

وی از ائمه مساجد و سخنرانان مجالس حسینی خواست در ایام محرم بر ضرورت وحدت و همکاری تاکید کنند تا عاشورا مناسبتی برای همدلی و ائتلاف مؤمنان و موجب وحدت و همبستگی و همکاری آنها در زمینه خیر و تقوی باشد.

لازم به ذکر است مجالس عزاداری حسینی مجلس اعلای شیعی لبنان از ساعت هفت و نیم چهارشنبه شب در مقر این مجلس برگزار خواهد شد.

شیخ قبلان همچنین امروز با کمیته پیگیری وضعیت سید حیدر عبدالصاحب الحسنی دیدار کرد. سید الحسنی از روحانیون لبنان است که در حین انجام مناسک حج در حادثه منا مفقود شده و از سرنوشت وی اطلاعی در دست نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha