جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تأکید بر اینکه دولت با شجاعت برخی هزینه های اضافی خود را کم کند، گفتند: اینکه به ثروتمندان یارانه پرداخت شود، جز هزینه اضافی برای دولت نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» معظم له صبح امروز در دیدار دکتر علی عسکری رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با تأکید بر فرهنگ سازی موضوع مالیات در کشور، اظهار داشتند: مردم باید بدانند که چرا مالیات می دهند و در چه راهی صرف می شود.

ایشان ابراز داشتند: امروز برخی با پرداخت مالیات از ادای خمس ممانعت می کنند که خلاف دستورات اسلام است؛ چراکه مالیات هزینه است و برای رفاه و آسایش جامعه خرج می شود.

این مرجع تقلید خاطرنشان ساختند: متأسفانه به دلیل عدم فرهنگ سازی، برخی أخذ مالیات را پول زور می دانند؛ پس تلاش کنید از طریق رسانه ها و راه های گوناگون این فرهنگ سازی را انجام دهید.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تصریح کردند: در این که دولت به مالیات احتیاج دارد، شکی نیست؛ اما نباید این احتیاج را بدون در نظر گرفتن توان مردم در مالیات در نظر گرفت؛ چراکه باید مالیات عادلانه از مردم أخذ شود.

این استاد درس خارج فقه حوزه یادآور شدند: گاهی اشتباهات در أخذ مالیات پیش آمده و زبان به زبان می گردد و این بدبینی را ایجاد می کند که دریافت مالیات عادلانه نیست.

معظم له بیان داشتند: باید به مسئولان أخذ مالیات آموزش داد تا به نحوه ای درست آن را دریافت نمایند.

ایشان اظهار داشتند: باید از طریق بالابردن درآمد مردم، مالیات دریافت شود؛ به این معنا که با راه اندازی مجدد کارخانه های تعطیل و رفع سایر مشکلات، درآمد مردم را بالا برده و مالیات نیز دریافت کنید.

این مرجع تقلید ابراز داشتند: تقویت منابع تولید از وظایفی است که بر دوش شماست و باید برای آن برنامه داشته باشید.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزودند: البته باید وزرات خانه ها و سازمان دیگر نیز پای کار آمده و این مشکلات را رفع نمایند.

ایشان خاطرنشان ساختند: دولت هزینه هایی دارد که شجاعت نمی کند آن را کم کند همانند یارانه ها؛ چراکه بلایی است که نازل شده و باید از آن کاست.

این مرجع تقلید تصریح کردند: اینکه به ثروتمندان یارانه پرداخت شود، جز هزینه اضافی برای دولت نخواهد بود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی بیان داشتند: باید مملکت را با تدبیر حفظ کرد و هوای مردم را داشت و بوسیله آن مشکلات حل خواهد شد.

این استاد درس خارج حوزه اظهار داشتند: می توان با قطع یارانه ثروتمندان به مستمندان بیشتر کمک کرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی حقجو IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
    0 0
    به نظرم یک علامت سوال جا انداخته : اینکه به ثروتمندان یارانه پرداخت شود، جز هزینه اضافی برای دولت نخواهد بود؟ دقت شود . معنا را همین یک علامت میتونه خیلی متفاوت کنه