چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
حجت الاسلام صالحی خوانساری

خطیب حوزه گفت: متاسفانه امروز این دنیا هنوز علی(ع) را به درستی نشناخته است که اگر به درستی می شناخت این همه فجایع در عالم رخ نمی داد؛ باید مردم ایران به خود ببالند و خدا را شاکر باشند که محبت حضرت علی(ع) در این سرزمین به برکت انقلاب و خون شهدا فراگیر شده است و این کشور نماد محبت و عشق این امام همام است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری شنبه شب در مراسم عزاداری حسینیه شهدا در قم گفت: امام حسین(ع) در خطبه منا قرائت کردند، عالی ترین معارف را در حساس ترین شرایط تاریخ اسلام بیان نمودند.

وی افزود: بخش اول معارفی که امام حسین(ع) در این خطبه بیان کردند، در خصوص فضایل امام علی(ع) است که هدف ایشان از بیان این مسایل بیدار کردن ذهن خواب جامعه بود بود.

این  خطیب حوزه بیان کرد: ایشان در زمان و مکان بین افرادی این خطبه را بیان کردند که معاویه در طول سالها سعی کرده بود تا تمام مظاهر مکتب پیامبر و اهل بیت(ع)را پاک کند و بسیاری از مردم و علما را خریده بود و اجازه نمی داد صدایی جز خود در این جامعه شنیده شود.

وی گفت: سعی شده بود که در این جامعه هر چیزی که مردم را به یاد امام علی(ع) و فضایل ایشان می انداخت پاک شود و حتی بسیاری از یاران پیامبر (ص) نیز از ترس و یا به دلیل تطمیع معاویه این فضایل را نقل نمی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) در تمام سالهای نبوت خود سعی کردند که مردم را به شناخت حقیقی از امام علی(ع) و جانشینی ایشان سوق دهند و همین مساله نیز باعث شد که ناخلفان، اجازه ندهند که این سیره حسنه پیامبر (ص)در بین تمام مردم اجرا شود.

وی گفت: امام حسین(ع) در بخش اول این خطبه در خصوص فضایل امیرالمومنین(ع) مطالبی را گوشزد کردند تا آنهایی که خود را به خواب زده بودن از خواب بیدار شوند؛ به خصوص آن 200 صحابی که همه این فضایل را از زبان پیامبر (ص) شنیده بودند ودر مقابل ظلم معاویه سکوت کرده بودند.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری اظهارکرد: پیامبر اکرم(ص) ذکر کردند که هر کسی که من را پیامبر و رهبر خود می داند و هر کسی که من را دوست دارد باید علی(ع) را هم در همین راستا دوست داشته باشد و اگر کسی به علی(ع) خشم کند باید بداند که به من و خدا خشم کرده و جهنم را برای خود خریده است.

وی گفت: پیامبر اکرم(ص) این فضایل را برای امام علی(ع) بازشمردند تا دیگر برای مردم هیچ مساله پنهانی باقی نماند و امام حسین(ع) در این خطبه وجدان های مرده آنها را خطاب کرد که شاید این همه فضایل را به جا آوردند و رستگار شوند.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری اظهارکرد: متاسفانه امروز این دنیا هنوز علی(ع) را به درستی نشناخته است که اگر به درستی می شناخت این همه فجایع در عالم رخ نمی داد؛ باید مردم ایران به خود ببالند و خدا را شاکر باشند که محبت حضرت علی(ع) در این سرزمین به برکت انقلاب و خون شهدا فراگیر شده است و این کشور نماد محبت و عشق این امام همام است.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha