دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
صالحی خوانساری

حوزه/ خطیب حوزه علمیه قم با بیان این‌که از یک سفر امام حسین(ع) و از سوی دیگر حضرت زینب(س) دو رکن کربلا بودند،گفت: حضور حضرت زینب(س) در کنار سیدالشهدا عاشورا را ماندگار کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمرتضی صالحی خوانساری  امروز در جمع کارکنان  مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران با بیان این‌که هر انقلاب و نهضتی اگر دارای دو قطب باشد که قطبی به دست مردی و قطب دیگر به دست زنی باشد، آن انقلاب و مکتب موفق و پیروز خواهد بود، افزود: این خاصیت همکاری زن و مرد در کنار یکدیگر است.

وی اظهار کرد: در بین فرستادگان الهی پیامبرانی بودند که زنی به آنها کمک کرده است، یک مورد حضرت ابراهیم(ع) بود که با داشتن زنانی همچون ساره و هاجر که افرادی مدیر، مدبر، ایثارگر و جهادگر بودند و با تمام مشکلات کنار آمدند، توانست به مقام امامت برسد و خداوند فرمود «إِنِّي جَاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِمَامًا».

محقق و پژوهشگر  حوزه علمیه قم ادامه داد: یکی دیگر از پیامبران الهی که توانست با کمک مادری مهربان و فداکار و دایه‌ای همچون حضرت آسیه که همسر فرعون بود و با این حال فعالیت‌های توحیدی می‌کرد و در همین راه به شهادت رسید، حضرت موسی(ع) بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری گفت: حضرت رسول اکرم(ص) از دیگر پیامبرانی بودند که با داشتن همسری ایثارگر و فداکار همچون حضرت خدیجه(س) از موفق‌ترین پیامبران بود.

وی به مقام و منزلت امیرمؤمنان(ع) اشاره کرد و افزود: حضرت علی(ع) نیز از افرادی بودند که با کمک همسری همچون صدیقه کبری فاطمه زهرا(س) توانستند در جهان جاودانه شوند و افتخار پدری 11 امام را داشته باشند.

محقق و پژوهشگر  حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در دنیای امروز نیز اگر مردی دارای همسر امین، مورد اعتماد و مدیر و مدبر باشد، مرد موفقی خواهد بود.

وی بیان کرد: انقلاب‌هایی همچون انقلاب کربلا و انقلاب اسلامی ایران به دلیل این‌که یک سوی آن‌ها زن بوده‌اند به موفقیت رسیده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری افزود: در کربلا یک سوی ماجرا امام حسین(ع) و یک سوی دیگر حضرت زینب(س) بودند و همین همکاری یک مرد و یک زن بود که عاشورا را در تاریخ ماندگار کرد.

وی با اشاره به مقام رفیع حضرت زینب کبری(س)، ادامه داد: نام حضرت را خداوند به پیامبر اکرم(ص) اعلام کرد و فرمود نام این دختر را زین اب(زینب، زینت پدر) بگذارید که در این زینت عزت نیز وجود دارد.

محقق و پژوهشگر  حوزه علمیه قم بیان کرد: حضرت زینب(س) زینت پدری شد که کامل‌ترین انسان‌ها است و خود زینت اهل دنیا و آخرت است.

وی با بیان این‌که پیامبر اکرم(ص) کنیه حضرت زینب(س) را ام‌المصائب گذاشتند، گفت: این در حالی است که لقب ام‌المصائب به حضرت زهرا(س) که آن همه مشکلات و سختی‌ها را تحمل کردند و نزدیک به 90 روز در بستر بیماری آرمیدند داده نشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری با اشاره به این مطلب که ما به عمق مصیبت‌های حضرت زینب(س) نرسیدیم و نخواهیم رسید، اظهار کرد: باید ببینیم مصیبت‌های وارده بر حضرت زینب(س) به چه اندازه بوده است که پیامبر اکرم(ص) لقب ام‌المصائب به حضرت داده‌اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha