دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
صالحی خوانساری

حوزه/ خطیب حوزه با انتقاد از بانوانی که در مجالس عزاداری رعایت شئون اسلامی ندارند گفت: لبیک یا حسین(ع) همان لبیک یا زینب(س) و حفظ حجاب و چادر و عفت است ؛ اگر کسی دم از امام(ع) بزند، ولی حجاب را رعایت نکند در این گفته دروغ گفته است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری شب گذشته در مراسم عزاداری در حسینیه شهدا، گفت: گریه برای امام حسین(ع) دارای حکمت های فراوانی است که ائمه(ع) ما به آن به تفصیل پرداخته اند.

وی افزود: امام رضا(ع) به یکی از اصحاب خود فرمودند، حتی اگر به شما مصیبتی نیز وارد شد برای امام حسین(ع) گریه کنید و گریه هایتان را نثار این حضرت کنید.

حجت الاسلام والمسلنمین صالحی خوانساری  خاطرنشان کرد: مرحوم کوثری مداح امام(ره) نقل می کرد که، چهل روز پس از روزی که مرحوم آقا مصطفی رحلت کرد، به نجف رفتم، آقای اشراقی گفت  بیش از چهل روز است که امام برای فرزندش گریه نکرده است و امشب باید روضه ای بخوانی که ایشان گریه کند.

این  خطیب  حوزه بیان کرد: مرحوم کوثری نقل می کند در ابتدای روضه از حاج آقا مصطفی تعریف کردم و مردم هم ناله کنان بر سر می زدند، ولی امام راحل هیچ حرکتی نکردند و تنها به من نگاه می کردند، ولی فقط وقتی که وارد روضه حضرت علی اکبر(ع) شدم، امام نیز مثل ابر بهار گریه کردند؛ پس از آن دوباره نام آقا مصطفی را بردم ولی اشک امام بند آمد و تنها به من نگاه کرد تا به من بفهماند که ایشان برای فرزندش گریه نمی کند، بلکه برای امام حسین(ع) گریه کرد.

وی گفت: این گونه است که امام راحل در جهان اسلام به چنین موقعیتی دست یافتند و این ملت را از این شرایط خارج کردند و این چنین محبوب شدند، زیرا ایشان بنده خدا و  عاشق امام حسین(ع) بودند.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری اظهارکرد: چهار هزار ملک در سرقبر امام حسین(ع) حضور دارند و این ملایک هر کسی که از نقطه ای از دنیا به امام حسین(ع) درودی بفرستند آنها این سلام را به روح امام می رسانند.

سخنران مراسم  افزود: این چهار هزار ملک در روز ظهور حضرت ولی عصر(عج) نیز در کنار امام زمان(عج) علیه دشمنان می جنگند.

وی خاطرنشان کرد: لبیک یا حسین(ع) تفسیری دارد و این مساله به آن معنی است که شاید ما نتوانیم همه هستی خود را مثل امام حسین(ع) بدهیم، ولی می توانیم همه کاری خود را برای خدا انجام دهیم.

این محقق  حوزه بیان کرد: اگر وبال های مختلف در زندگی ما ایجاد شده است به این دلیل است که خداوند در زندگی ما کم است.

وی گفت: دومین معنی لبیک یا حسین(ع) همان لبیک یا زینب(س) است؛ لبیک یا حسین(ع) یعنی حجاب و چادر و عفت؛ اگر کسی دم از امام بزند، ولی حجاب را رعایت نکند در این گفته دروغ گفته است.

حجت الاسلام و المسلمین صالحی خوانساری اظهارکرد: حضرت زینب(س) به شکلی رفتار کردند که هیچ کافر و دشمنی جرات نزدیک شدن به حضرت را نداشت؛ این شیرزن دختر امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) است که این چنین دنیا را به لرزه در آورد.

وی افزود: متاسفانه امروزه بسیاری از زنان در دسته جات عزاداری حضور می یابند ولی شئونات اسلامی را رعایت نمی کنند و این حضور بیشتر با گناه همراه است؛ این افراد اگر به دغدغه امام حسین(ع) به اینجا آمده اند، چرا با اوضاعی آمدندکه هیچ سنخیتی با امام ندارند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha