جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
عبدالاله بنکران - نخست وزیر مراکش

حوزه/ نخست وزیر مراکش گفت: تمام جهان باید برای رسیدن مردم فلسطین به حقوق خود تلاش کنند و من خجالت می کشم درباره اتفاقات قدس صحبت کنم و بگویم مردم مظلوم فلسطین به جای تمام مسلمانان با اشغالگران درگیر شده اند و ما هیچ کاری برای آنها انجام نداده ایم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» عبدالاله بنکران نخست وزیر مراکش گفت: فلسطینیانی که در برابر اشغالگران از مسجد الاقصی دفاع می کنند، در واقع از مساله مشترک تمام مسلمانان دفاع می کنند و من به خاطر موضع نظام های عربی درباره فلسطین شرمسارم، چون این نظام ها فلسطین را تنها گذاشته اند.

وی افزود: تمام جهان باید برای رسیدن مردم فلسطین به حقوق خود تلاش کنند و من خجالت می کشم درباره اتفاقات قدس صحبت کنم و بگویم مردم مظلوم فلسطین به جای تمام مسلمانان با اشغالگران درگیر شده اند و ما هیچ کاری برای آنها انجام نداده ایم.

نخست وزیر مراکش خاطر نشان کرد جامعه بین الملل باید بداند تا زمانی که مردم فلسطین به حقوق خود نرسند این مشکل ادامه دارد و با زور نمی توان این مشکل را حل کرد.

نماینده حماس در لبنان: انتفاضه دستاوردهای زیادی داشته

علی برکة، نماینده جنبش حماس در لبنان نیز گفت: انتفاضه قدس دستاوردهای زیادی از آغاز تا کنون داشته که مهم ترین آنها وحدت ملت فلسطین در میدان و رسوا شدن نظریه امنیت و اقتصاد صهیونیستی و توقف عملیات تجزیه مسجد الاقصی و بازگشت افکار و جهت گیری ها به سوی مساله فلسطین می باشد.

برکة آمادگی حماس را برای مشارکت در اجتماعات شورای رهبری سازمان آزادسازی فلسطین و تلاش برای رسیدن به یک استراتژی فلسطینی واحد برای مبارزه با صهیونیست ها اعلام کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha