جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کتاب

حوزه/ نشست بررسی وضعیت نرم افزار کاوش در کتابخانه های مدارس علمیه با حضور مدیران معاونت پژوهش حوزه و نمایندگان شرکت کاوش برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در ابتدای  این نشست، مهندس فرهادی با اشاره به سابقه این شرکت در ارائه نرم افزارهای تخصصی کتابخانه ای، به معرفی نرم افزار جدید خود با عنوان فراکاوش پرداخت و اظهار داشت: باعث افتخار است که اعلام نماییم، با سابقه ای بیش از 25 سال فعالیت در زمینه نرم افزارهای جامع کتابخانه ای؛ توانسته ایم خدمات خود را به کتابخانه های مختلف ارائه کنیم.

مدیر بازاریابی و فروش شرکت کاوش افزود: این دفتر پس از ارائه نسل های نرم افزارهای تحت داس و ویندوز، توانسته در ارائه نرم افزارهای تحت وب نیز اقدام نماید و پس از ارائه نسل های اولیه نرم افزارهای تحت وب، نسخه دیگری از نرم افزارهای تحت وب خود را با عنوان فراکاوش عرضه نماید.

وی ادامه داد: این نرم افزار شامل سیستم های کاوش پروانه مدیریت منابع کتابخانه، آرشیو و مرکز اسناد، کاوش پرستو مدیریت امانت و گردش مدارک کاوش قاصدک کتابخانه مجازی کاوش در محیط وب و همچنین کاوش شاپرک سرویس کتاب یار می باشد.

فرهادی در ادامه به معرفی ویژگی های این نرم افزار پرداخت و گفت: طرّاحی بر مبنای سه لایه، زبان برنامه نویسیVisual Studio .Net  و پایگاه داده، پشتیبانی کامل ازHTML5 وCSS3، محیط کاملاً کاربرپسند و ساده ، پشتیبانی از پروتکل هایTCP/IP وHttpو غیره از ویژگی های این نرم افزار است.

در ادامه این جلسه مسئولان معاونت پژوهش ضمن بیان نکته نظرات خود، خواستار تطبیق این نرم افزار با درخواست ها و انتظارات معاونت پژوهش شدند.

قابلیت همسان سازی در فراکاوش با کاوش پروانه در یک بستر ارتباطی و سروری، امکان ایجاد نمایش قفسه های مجازی کتاب، تغییر محیط کاربری فراکاوش و پشتیبانی مناسب و آنلاین از سامانه، از درخواست های معاونت پژوهش در استفاده از این نرم افزار می باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha