پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
جمشیدی

حوزه/ دومین دوره نمایشگاه‌های تخصصی کتاب حوزه‌های علمیه خواهران با افتتاح همزمان ۱۱۸ نمایشگاه افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، در مراسم افتتاح این نمایشگاه‌ها که 26 آبان ماه با حضور مدیر حوزه‌‌های علمیه خواهران در قم برگزار شد، اصغر عبداللهی، مدیرعامل مرکز نشر هاجر وابسته به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با بیان این‌که نمایشگاه‌های کتاب دریچه‌ای برای استفاده عموم و غنای فرهنگی و معنوی جامعه است و کمک شایانی به افزایش سرانه مطالعه در کشور می کند.

وی افزود: متأسفانه در جامعه امروز وجود فضاهای مجازی موجب کاهش 66 درصدی سرانه مطالعه در کشور شده است که لازم است برای افزایش سطح مطالعه در کشور برنامه‌ریزی‌های مفیدی صورت بگیرد.

معاون اداری مالی حوزه های علمیه خواهران کشور با اشاره به نقش تأثیرگذار حوزه‌های علمیه خواهران در عرصه کتاب و کتاب‌خوانی، اظهار کرد: حوزه علمیه خواهران باید به قلم زنان بها دهد و با پشتیبانی کامل از افکار، بیان و قلم زنان جامعه را به سمت رشد و تعالی هدایت کند.

عبداللهی ادامه داد: توجه به زن در جامعه به عنوان مهد و کانون تربیت جامعه، توجه به معلم و دانشمند را نیز در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه دومین دوره نمایشگاه‌های کتاب حوزه‌های علمیه خواهران تا 25 آذرماه ادامه خواهد داشت، یادآور شد: دومین دوره نمایشگاه‌های تخصصی کتاب ویژه ‌مدارس علمیه خواهران به صورت همزمان در 118 مدرسه علمیه در سراسر کشور با حضور 40 ناشر آغاز به کار کرده است و در این نمایشگاه‌ها هزار و 100 عنوان کتاب در موضوعات عمومی و مذهبی از سوی ناشران عرضه می‌شود.

مدیرعامل مرکز نشر هاجر اظهار کرد: بخش اعظم کتاب‌های ارائه شده در این نمایشگاه‌ها، کتاب‌های حوزوی ویژه طلاب و مدارس علمیه خواهران است و علاوه بر این کتاب‌هایی درباره دفاع مقدس، ادبیات، کودک و نوجوان، زنان، خانواده و تاریخ نیز عرضه می‌شود.

وی گفت: در این نمایشگاه ها انتشاراتی همچون «بوستان کتاب»، «انتشارات اسلامی »، «دارالفکر»، «دلیل ما»، «سمت»، «اسرا»، «مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)»، «معارف»، «سوره مهر»، «دانشگاه ادیان و مذاهب» و «پژوهشگاه حوزه و دانشگاه» حضور دارند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha