شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام علی اکبر حصاری - حوزه خواهران

حوزه/ آثار علمی، دینی و غنی بسیاری در حوزه خواهران وجود دارد که باید پشتیبانی شود تا شاهد چاپ و بازتولید آن برای رشد و ارتقای فرهنگ عمومی جامعه باشیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام علی‌اکبر حصاری 26 آبان‌ماه در مراسم افتتاح دومین دوره نمایشگاه‌های تخصصی کتاب‌ حوزه‌های علمیه خواهران که در ساختمان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، با اشاره به اهمیت مطالعه و پژوهش در اسلام، افزود: حوزه‌های علمیه خواهران در راستای حرکت به سوی پژوهش‌محوری و افزایش سرانه مطالعه در جامعه گام برمی‌دارند.

وی اظهار کرد: برنامه‌ریزی و تمهیداتی صورت گرفته است تا در آینده‌ای نزدیک تمام مدارس علمیه خواهران در سطح کشور مجهز به کتابخانه غنی دینی شوند.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: در طرح برنامه‌ریزی‌شده، مبلغی برای غنی‌سازی کتابخانه به مدارس علمیه اختصاص پیدا می‌کند و مبلغی نیز از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان بن خرید به مدارس تعلق می گیرد. در همین راستا امیدواریم روزی شاهد غنی‌سازی کتابخانه‌های تمام مدارس علمیه خواهران سراسر کشور در راستای تعالی فرهنگ کتاب و کتابخوانی باشیم.

حجت‌الاسلام حصاری با بیان این‌که آثار بسیاری از سوی خواهران تدوین شده است که محتاج پشتیبانی برای نشر است، بیان کرد: امیدواریم روزی شاهد برپایی نمایشگاه‌هایی در مدارس علمیه خواهران سطح کشور باشیم که مجموع آثار به نمایش درآمده در آنها از خود طلاب خواهر باشد.

وی خاطرنشان کرد: آثار خوب بسیاری از سوی خواهران طلبه تهیه و تدوین شده است که در راه چاپ و عرضه به جامعه قرار دارد و حوزه‌علمیه خواهران می‌تواند با پشتیبانی از این آثار سهم ویژه‌ و تأثیرگذاری در تعالی‌بخشی به فرهنگ جامعه داشته باشد.

معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران افزود: آثار علمی و دینی غنی بسیاری نیز وجود دارد که باید پشتیبانی شود تا شاهد چاپ و بازتولید آن برای رشد و ارتقای فرهنگ عمومی جامعه باشیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha