پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
حجت الاسلام اسکندری_حوزه خواهران

حوزه/ معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: تعداد طلاب حوزه های خواهران در کنار آمار خواهران طلبه حوزه علمیه خراسان و جامعه الزهرا(س) از ظرفیت بیش از ۱۰۰ هزار نفری خواهران برای تبلیغ در عرصه هایی مانند آموزش و پرورش حکایت دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین اسکندری، معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران در دومین روز هم اندیشی مدیران حوزه های استانی و دبیران کمیته های ستادی و استانی ستاد همکاری های حوزه  و آموزش و پرورش که در خانه معلم امام سجاد(ع) مشهد برگزارشد، از وجود 37 هزار و 398 فارغ التحصیل و 62 هزار و 485 خواهر در حال تحصیل در حوزه خواهران خبر داد و ابراز داشت: این  تعداد در کنار آمار خواهران طلبه حوزه علمیه خراسان و جامعه الزهرا(س) از ظرفیت بیش از 100 هزار نفری خواهران برای تبلیغ در عرصه هایی مانند آموزش و پرورش حکایت دارد.

وی یادآور شد: این در حالی است که 50 درصد جامعه ایران، حدود یک دوم از دانش آموزان و نیمی از کادر آموزش و پرورش را بانوان و دختران شکل می دهند.

وی با بیان اینکه هم اکنون حدود 438 مدرسه آموزش و پرورش در سطح کشور توسط حوزه علمیه خواهران اداره می شود، گفت: اگر این ظرفیت در ارتباط با مسائل تربیتی بانوان فعال شود، آثار بسیار خوبی در تربیت و تحکیم خانواده خواهد داشت.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به ضرورت پیش بینی آسیب های اجتماعی در آینده،گفت: حوزه و آموزش و پرورش باید در این زمینه  اهتمام داشته و برای هدایت پایان نامه ها برنامه ریزی هایی انجام شود.

وی مهمترین جایگاه تربیتی را نهاد خانواده دانست و ابراز داشت: باید این دغدغه وجود داشته باشدکه بین خانه، مدرسه و مسجد پیوند محکمی ایجاد شود، چرا که این امر از موضوع های پایه ای و مطالعاتی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha