جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست خبری حسینی قزوینی

حوزه / صدها مسلمان از ۱۷ کشور اروپایی در مسیر اربعین امسال حضور دارند که با تبلیغ بیشتر در اروپا قطعا در سالهای آینده شاهد حضور هزاران نفر در این مراسم خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی قزوینی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برکات راهپیمایی اربعین گفت: اولین برکت و ثمره این زیارت و راهپیمایی عمل به وظیفه خود یعنی؛ تجدید بیعت با امام(ع) است.

وی افزود: هر امامی دارای عهدی با شیعیان است که شیعیان باید حق ایشان را با زیارت قبرشان ادا کنند که این ادای وظیفه به شفاعت امام(ع) می انجامد.

مدیر شبکه  جهانی ولایت با اشاره به روایتی از امام باقر(ع) در خصوص زیارت قبر امام حسین(ع) توسط شیعیان گفت: ائمه ما زیارت امام حسین(ع) را در ردیف اعمال واجب یاد کرده اند و این عمل تنها عمل مستحبی است که وجوب آن برای شیعیان ذکر شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی اظهارکرد: در روایات ما از امام صادق(ع) بیان شده است که اگر یکی از محبان ما به زیارت حضرت نرود و آنقدر خوب باشد که بهشتی باشد مقام او در بهشت در جایگاه میهمان بهشت است نه یک نفر بهشتی که صاحب این جایگاه باشد.

وی دومین ثمره زیارت اربعین را خودسازی دانست و گفت: پاداشی که امام صادق(ع) در زمینه زیارت قبر امام حسین(ع) بیان می دارد متحیر کننده است که این روایت از روایات قوی است که هر کسی که به زیارت می رود در هر گام گناهی از او بخشیده می شود و حسنه ای به او داده می شود و پس ا زیارت امام گناهان او در گذشته و آینده آمرزیده می شود که بیانگر اهمیت و جایگاه و مقام امام حسین(ع) است.

این استاد حوزه بیان کرد: در این مراسم، شیعیان و مسلمانان محب اهل بیت(ع) اعلام همبستگی و وحدت میان اقوام و مذاهب را به منصه ظهور می رسانند.

اربعین به صحنه نمایش قدرت اسلامی و ظلم ستیزی مبدل شده است

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی، راهپیمایی اربعین را وسیله ای برای آگاهی از مسایل سیاسی و اقتصادی و اجتماعی مردم دانست و گفت: خوشبختانه امروز اربعین به صحنه نمایش قدرت اسلامی و دینی و میتینگ ظلم ستیزی با محوریت امام حسین(ع) مبدل شده است.

وی افزود: مردم ما و محبان اهل بیت(ع) با حضور در این مضجج شریف به دنیای کفر و استکبار هشدار می دهندکه هیچگاه نباید چشم طمع و دشمنی به شیعیان و مسلمانان داشته باشند.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: امسال معاون صدراعظم آلمان، در خصوص قیام امام حسین(ع) و در روز عاشورا پیامی داد که واقعا متحیر کننده است که نشان می دهد که غربی ها هم متوجه شده اند که شیعه چقدر مثبت و عقلانی و معتدل است و به همین خاطر برای فرار از تروریست ها و آشنایی با اسلام اصیل شیعه را مورد نظر قرار می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی با بیان این مطلب که امسال 50 تن از علمای اهل سنت که به تازگی شیعه شده اند در راهپیمایی های اربعین شرکت دارند گفت: همچنین 850 نفر از 17 کشور اروپایی در مسیر اربعین امسال حضور دارند که با تبلیغ بیشتر در اروپا قطعا در سالهای آینده شاهد حضور هزاران نفر در این مراسم هستیم.

وی با بیان این که باید از این فرصت طلایی برای نشر و ابلاغ پیام دین بهره بگیریم زیرا امروز شاگردان مکتب اهل بیت(ع) حتی در رسانه های غربی مبلغ شیعه شده اند.

مدیر شبکه جهانی ولایت با اشاره به سرمایه گذاری 87 میلیارددلاری عربستان برای تبلیغ وهابیت در اروپا گفت: امروز در شهر کلن که سومین شهر بزرگ آلمان است و اهل سنت در آنجا پایگاه های بزرگ فرهنگی دارند شیعیان حتی یک مسجد کوچک هم ندارند.

بنای مسجد بزرگ از سوی آیت الله العظمی مکارم در کلن آلمان

وی افزود: بنا بر این نیاز مهم، آیت الله العظمی مکارم شیرازی از تصمیم خود برای ساخت یک مسجد آبرومند برای شیعیان در کشور آلمان خبردادند که ساخت این مسجد و مرکز بزرگ فرهنگی شیعیان، قطعا برکات بسیار زیادی در آینده خواهد داشت.

این استاد حوزه علمیه با ذکر این مطلب که این شبکه در ایام اربعین برنامه های متنوعی را پخش کرده است گفت: این برنامه ها شامل 1000 دقیقه پخش زنده و از راهپیمایی اربعین و برنامه های زنده از کنار حرم امام حسین(ع ) به زبان های عربی و فارسی است.

وی افزود: شبکه جهانی ولایت، تنها شبکه ماهواره ای است که از هفته قبل روزی دو ساعت برنامه از کنار حرم حضرت سیدالشهدا(ع) برنامه زنده پخش می کند و روزی دو تا چهار ساعت این راهپیمایی به شکل مستقیم پخش شد.

مدیر شبکه جهانی ولایت تصریح کرد: تا روز گذشته بیش از 1000 دقیقه این مراسم به صورت زنده پخش شد و 5 هزار دقیقه نیز برنامه تولیدی ضبط و پخش شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی این شبکه را تنها شبکه فعال شیعه در پاسخگویی به شبهات وهابیت ذکر کرد و گفت: 10 گروه علمی در این شبکه فعالیت دارند که در هر یک از این گروه ها اساتید برجسته حوزه که کار تخصصی در زمینه فقه و قرآن و حدیث و... انجام داده اند حضور دارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha