شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
حجت الاسلام مجتبی طاهری خرم آبادی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم گفت: حضور میلیونی زائران اربعین را ارائه دهنده تعریف جامع و کاملی از معرفی اسلام ناب دانست و گفت: این مسئله سبب تفکیک اسلام ناب از شناسنامه های جعلی اسلام داعشی و آمریکایی است.

حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی طاهری خرم آبادی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با بیان اینکه اربعین حسینی جایگاه بسیار رفیع و بلندی در فرهنگ تشیع دارد، اظهار داشت: از بعد از وقایع کربلا که منجر به شهادت امام حسین(ع) شد، اربعین حسینی همواره در کانون توجهات بوده است.     

وی افزود: زیارت نامه ویژه ای نیز از سوی امام صادق(ع) روایت شده است که از آن به عنوان زیارتنامه اربعین یاد می شود.

*تقویت قدرت کنگره جهانی اربعین

عضو خبرگان رهبری با اشاره به تقویت قدرت کنگره جهانی اربعین در سال های اخیر، ابراز داشت: کنگره اربعین به اجتماعی عظیم از عاشقان امام حسین(ع)، شیعیان، اهل ولایت و محبان اهلبیت(ع) تبدیل شده است.

*پیام راهپیمایی میلیونی اربعین حمایت از اسلام ناب است

حجت الاسلام والمسلمین خرم آبادی با تاکید بر اینکه کنگره جهانی اربعین روز به روز قدرت و شوکت بیشتری پیدا می کند، گفت: امروز که ظالمان و جنایتکاران عمال غرب به دنبال وارونه جلوه دادن حقیقت اسلام هستند، حضور پرقدرت مسلمین و شیعیان در اربعین حسینی حمایت از اسلام ناب و ولایت است.

وی افزود: همچنین حضور میلیونی دلباختگان حسینی در کنگره عظیم اربعین اثبات می کند که اسلام داعشیان و تکفیری ها متعلق به اسلام حقیقی نیست.

*لزوم حمایت از مکتب اهلبیت در اربعین

این عضو خبرگان رهبری بر لزوم حمایت از ولایت اهلبیت(ع) در صحنه کنگره جهانی اربعین تاکید کرد و گفت: این مسئله سبب تفکیک اسلام ناب از شناسنامه های جعلی اسلام داعشی و آمریکایی است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری خرم آبادی، حضور میلیونی زائران اربعین را ارائه دهنده تعریف جامع و کاملی از معرفی اسلام ناب دانست و گفت: این کنگره عظیم نشان می دهد که شیعیان، عاشق شخصیت بزرگی هستند که برای مقابله با ظلم، نوزاد شش ماهه خود را نیز فدا کرده است.

*برائت از ظالمان عالم

وی با اشاره به پیام برائت راهیپمایان اربعین از ظالمان و جنایتکاران، گفت: امام حسین(ع) به مقابله با دست اندازان به خلافت و ولایت پرداخت چرا که هیچ ارتباطی به اسلام نداشتند.

*غربی ها اعتراف کردند داعش از اسلام نیست

این عضو خبرگان رهبری با اشاره به حادثه اخیر پاریس، ابراز داشت: دنیا متوجه شده است که گروه های تکفیری منشا گرفته از اسلام حقیقی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری خرم آبادی افزود: مقامات غربی در پی حادثه پاریس اعلام کردند داعش به هیچ قوم و ملت و مذهبی وابستگی ندارد و این اعتراف مهمی محسوب می شود چرا که همین افراد به دنبال اسلام هراسی بودند.

*کنگره اربعین پیام های سیاسی برای دنیا مخابره می کند

وی با بیان اینکه امروز اربعین فقط جنبه مذهبی و معنوی ندارد، گفت: امروز اربعین از جنبه اجتماعی و سیاسی برخوردار است و پیام های مهمی را به دنیا مخابره می کند.

این عضو خبرگان رهبری همچنین با قدردانی از حضور میلیونی دلباختگان امام حسین(ع) در اربعین حسینی، ابراز داشت: عشق به مکتب و امام حسین(ع) زمینه ساز حضور میلیونی مردم شده است.

*مرحوم آیت الله طاهری خرم آبادی عاشق اهلبیت(ع) بود

وی همچنین در بخش دیگری از گفت وگوی خود از ویژگی های برجسته مرحوم آیت الله طاهری خرم آبادی عضو فقید جامعه مدرسین و خبرگان رهبری را عشق به ولایت و اهلبیت(ع) عنوان کرد و گفت: ایشان مقید به حضور در مجالس حضرت سیدالشهدا(ع) و زیارت اهلبیت(ع) بود.

این عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه مرحوم آیت الله طاهری خرم آبادی از اهل بکاء و متوسلان به اهل بیت(ع) بود، ابراز داشت: ایشان عاشقانه برای اهل بیت(ع) عزاداری می کرد و تعیّن و تشخصی برای خود قائل نبود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همواره مراسم عزاداری امام حسین(ع) در دهه نخست محرم و دهه سوم صفر در بیت مرحوم آیت الله طاهری خرم آبادی برقرار بوده و بعد از رحلت ایشان نیز این مجالس برگزار شده است.

انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha