پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تظاهرات مردم اندونزی مقابل سفارت نیجریه

حوزه / مردم اندونزی در اعتراض به فاجعه نیجریه دست به تظاهرات زدند و توقف حملات علیه شیعیان نیجریه را خواستار شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، در پی فاجعه کشتار صدها تن از شیعیان نیجریه از سوی ارتش این کشور، مردم اندونزی مقابل سفارت نیجریه در جاکارتا تظاهرات کردند.

آقای مجتهد یکی از تظاهر کنندگان و فعالان که چند بار با شیخ ابراهیم الزکزاکی ملاقات کرده است هنگام تظاهرات مقابل سفارت نیجریه در جاکارتا گفت: شیخ ابراهیم الزکزاکی قدرتمندترین شخص در نیجریه است که از استقلال مردم فلسطین بسیار حمایت می کند، به همین دلیل شیخ الزکزاکی را می خواهند به قتل برسانند.

وی اظهار داشت: تلاش برای به قتل رساندن شیخ الزکزاکی چند بار انجام شده است. تا به حال منزل ایشان را با بولدوزر تخریب کرده و همچنین ایشان را به زندان کشاندند. اما شیخ الزکزاکی به هیچ وجه علیه آنها با خشونت مقاومت نشان نداد هرچند حامیان او میلیون ها نفرند.

برنامه شیخ زاکزاکی برای سفر به اندونزی در پایان ژانویه

این فعال سیاسی و اجتماعی اندونزی افزود: طبق برنامه ای که از قبل هماهنگ شده بود، قرار بود در آخر ماه ژانویه، شیخ الزکزاکی برای ترویج صلح به اندونزی بیاید و با دولت و مجلس اندونزی دیدار کند.

در این اجتماع، تظاهرکنندگان توقف حملات به شیعیان را که منجر به کشته شدن صدها نفر از جمله اعضای خانواده شیخ الزکزاکی شده است ، خواستار شدند.

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha