شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام غفوری - تهران

حوزه/ شیعیان نیجریه، جمعیتی فرهنگی و عقلانی و پشتیبان تمامیت ارضی و ملی کشورشان هستند و اگر جنایات ارتش ادامه یابد با تأسی به شعار"هیهات منا الذلة" در مقابل ظلم سکوت نخواهند کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله غفوری درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» درتهران، با محکوم کردن اقدامات وحشیانه ارتش نیجریه علیه شیعیان و با اشاره به راهپیمایی میلیونی شیعیان این کشور در اربعین امسال، اظهارداشت: حضور قریب به 5 میلیون شیعه نیجریه ای درمراسم اربعین امسال، حرکتی بود که به عنوان یک خیزش مردمی، دینی واعتقادی محسوب شده و درواقع شیعیان حضور فکری و اعتقادی خود را نشان دادند.

وی ادامه داد: این حرکت بالنده، استکبار را به وحشت انداخت و لابی های صهیونیستی که در ارتش نیجریه و البته ارتش های بسیاری از کشورهای آفریقایی- آسیایی و مراکز قدرت و ثروت دولت ها نفوذ جدی دارند، از این موضوع احساس خطر کرده و با تحریک ارتش نیجریه، شیعیان را مورد حمله وحشیانه قراردادند.

مدیر حوزه علمیه تهران با اشاره به بهانه واهی ارتش نیجریه برای کشتارشیعیان و دستگیری علامه شیخ ابراهیم زکزاکی وهمسرایشان، گفت: شیعیان به تأسی ازاهل بیت(ع) انسان هایی عاقل و اهل منطق، فکر و محبت و مهربانی هستند که حتی اگر کسانی به آن ها ظلم کنند، با پیروی ازسیره نبوی، رفتاری خوب و با محبت نسبت به آن ها می نمایند.

وی با بیان این که جمعیت فرهیخته شیعه می تواند پشتوانه محکم ملی برای دولت نیجریه باشد، خاطر نشان کرد: شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه شخصیتی فرهیخته و فرهنگی است و حرکات و اقدامات ایشان و یارانش نیز فرهنگی بوده و اقدامی علیه امنیت کشورشان انجام نداده اند، لذا دولت نیجریه بداند اگرجلوی این گونه حرکات را نگیرد در واقع نقطه قوت ملی خود را به یک نقطه ضعف و مشکل و چالش جدی درآینده تبدیل خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری تأکید کرد: شیعیان نیجریه، جمعیتی فرهنگی و عقلانی و پشتیبان تمامیت ارضی و ملی کشورشان هستند، اما اگر مورد حمله اجانب و صهیونیست ها وعوامل داخلی شان قرار بگیرند، آن وقت به یک جمعیت مخالف جدی تبدیل می شوند و با تأسی به شعار"هیهات منا الذلة" در مقابل ظلم سکوت نخواهند کرد.

مدیر حوزه علمیه تهران در پایان گفت: بهترین راهی که دولت و ارتش نیجریه پیش رو دارند این است که از ظرفیت های بسیارعظیم شیعیان حداکثر بهره را ببرند تا با تفاهم مسیر ترقی را برای کشورشان فراهم کنند، اما اگربه رفتارهای وحشیانه ادامه دهند، باید منتظر پاسخ جدی و دندان شکن ملت نیجریه به ویژه شیعیان باشند.

313/34

 

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha