پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
حجت الاسلام احمد فرخ فال

حوزه/ رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین با اشاره به اینکه حوزه علمیه قم وظیفه سنگینی نسبت به حوادث منطقه دارد، ابراز داشت: تربیت یافتگان حوزه باید غبار را از چهره اسلام بزدایند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال شامگاه چهارشنبه در نشست هم اندیشی مدیران مدارس حوزه علمیه قم که در مدرسه دارالشفاء برگزار شد، به تلاش مدیریت حوزه علمیه قم در تداوم برگزاری نشست های مدیران مدارس اشاره داشت و گفت: با برگزاری نشست های جمعی و حضور در مدارس علمیه از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات مدارس هستیم.

وی بر لزوم تقویت ارتباط و همدلی روزافزون مدیران مدارس حوزه علمیه قم تاکید کرد و ابراز داشت: تغییرات نظام آموزشی برای برخی مدیران مدارس دغدغه هایی را ایجاد کرده است که این مسئله در نشست دو روزه معاونت آموزش حوزه علمیه قم با معاونان آموزشی مدارس مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

ضرورت اهتمام به تربیت اخلاقی طلاب

مدیر حوزه علمیه قم همچنین ضرورت اهتمام به تربیت اخلاقی طلاب را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: باید از طلاب جدیدالورود سرباز واقعی امام زمان(ع) و اسلام ناب تربیت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال با اشاره به اینکه حوزه علمیه قم وظیفه سنگینی نسبت به حوادث منطقه دارد، ابراز داشت: تربیت یافتگان حوزه باید غبار را از چهره اسلام بزدایند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حدیثی از رسول اکرم(ص) اشاره داشت و گفت: امیرالمومنین(ع) از نبی مکرم اسلام نقل می کنند که می فرماید «من نسبت به امت خود از مؤمن و مشرك نگرانی ندارم؛ چراكه خداوند افراد مؤمن را از طریق ايمان آنها از ضرر رساندن به امت منع می كند و فرد مشرك را نیز به وسيله شركش به خواری می كشاند، اما بر شما از هر منافق هراس دارم كه خوش زبان و آگاه به سخن گفتن است و آن چه شما نيك می شماريد بر زبان جاری می كند و به آنچه زشت می شماريد عمل می‌كند.»

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین افزود: امروز جهان اسلام گرفتار منافقانی شده است که در ظاهر شهادت به وحدانیت حق تعالی می دهند اما در باطن اعتقادی به خدا ندارند.

منافقان  اسلام پرچمدار حرمین شریفین هستند

حجت الاسلام والمسملمین فرخ فال با بیان اینکه اقدامات ضددین یزید از سناریوی نحس منافقان پرده برداری کرد، گفت: امروز نیز منافقان پرچمدار حرمین شریفین هستند در حالی که ریشه و مبنای تمام اقدامات القاعده، طالبان، داعش و النصره می باشند.

وی با بیان اینکه گروه های تکفیری و منافق امروز پدید نیامده اند، گفت: آنها تابع پیامبر نیستند و امروز شاهدیم که اسرائیل و کفار را رها کرده و به جان مسلمانان افتاده اند.

فاجعه اسف بار نیجریه دامنه وسیعی دارد

مدیر حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود به فاجعه نیجریه و کشتار شیعیان این کشور، ابراز داشت: براساس اعلام نظر متخصصان امور بین الملل این فاجعه اسف بار دامنه وسیعی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال با اشاره به واکنش مراجع عظام تقلید به فاجعه کشتار شیعیان نیجریه، گفت: علما و بزرگان دین بر ضرورت عزای عمومی در عالم اسلام تاکید کردند.   

وی با اشاره به شهادت  تعدادزیادی  از شیعیان نیجریه در روز اربعین، گفت: تعداد زیادی از شیعیان در مسیر پیاده روی اربعین که از شهرهای مختلف خود را به شهر زاریا می رساندند، در اثر عملیاتی انتحاری بیش از 30 نفر از شیعیان شهید و تعداد زیادی زخمی شدند.

مدیر حوزه علمیه استان  قم تصریح کرد: در آستانه ماه ربیع الاول نیز بنا بوده مراسمی در حسینیه این شهر گرفته شود و شیعیان زیادی در مسیر راه بودند که وارد حسینیه شوند اما برخی افراد به شکل بسیار فجیع و ظالمانه ای به آنها حمله کرده اند که منجر به شهادت و زخمی شدن تعداد زیادی از شیعیان شده است.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال افزود: متاسفانه در جریان این حمله تنها فرزند شیخ زاکزاکی به شهادت رسید و به سمت این رهبر شیعی تیراندازی نیز شده است.

وی یادآور شد: متاسفانه همانند سناریویی که وهابیت در فاجعه منا انجام داد، مجروحان را نیز روی هم در داخل تریلی ها انداخته و به همین دلیل اکثر مجروحان به شهادت رسیده اند.  

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین در پایان خاطرنشان کرد: فاجعه کشتار نیجریه نیز حاصل اقدامات و تفکرات منافقینی می باشد که به دنبال اسلام بدون اهلبیت(ع) و مفسر قرآن هستند.

انتهای پیام/313/33

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha