پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ دادن وام قرض الحسنه و دستگیری نیازمندان و برطرف کردن مشکلات جامعه آثار زیادی به همراه خواهد داشت و انسان می تواند برکات آن را حتی در زندگی و کسب و کار خود ببیند و حس کند چون آرامش نیازمندان را فراهم کرده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله حسینی بوشهری  پیش از ظهر امروز در دیدار مدیر عامل بانک رسالت استان قم با بیان اینکه هدف مسئولین بانکها باید افزایش وام قرض الحسنه باشد  گفت: باید به سمتی رفت تا مشکلات جامعه را با دادن این نوع وام ها کم کرد و از بین برد.

مدیرحوزه های علمیه با بیان اینکه هدف دیگر بانکها،  ایجاد اعتماد سازی در جامعه باشد اظهار داشت: باید طوری  برنامه ریزی کرد تا همه  بانکها به سمت دادن وام قرض الحسنه و افزایش این نوع وام ها و اعتماد سازی  حرکت کنند.

امام جمعه قم بیان داشت: اگر وام ها به سمت قرض الحسنه بیاید برکات آن در جامعه هم زیاد می شود و روایات هم  این مسئله را تأیید می کنند.

عضو خبرگان رهبری افزود: اگر روحیه برادری و اخوت در جامعه از طریق دادن وام قرض الحسنه و دستگیری نیازمندان تقویت شود، قطعا اثرات و برکات آن هم در جامعه بیشتر خواهد شد و این کارها را خود ائمه طاهرین(ع) انجام می دادند.

آیت الله حسینی بوشهری ابراز داشت: دادن وام قرض الحسنه و دستگیری نیازمندان و برطرف کردن مشکلات جامعه آثاری زیادی را به همراه خواهد داشت و انسان می تواند برکات آن حتی در زندگی و کسب و کار خود ببیند و حس کند چون با آرامش نیازمندان را فراهم کرده است.

وی با تاکید بر اینکه، مسئول بانکی با دادن و افزایش وام به فکر برطرف کردن مشکلات مردم و فقرا باشد روحیه بسیار ارزشمندی و ستودنی است، اظهار داشت: در فضا و جامعه ای قرار داریم که بعضی ها2 میلیون وام قرض الحسنه می دهند و کلی مانور می دهند، ولی از آن طرف مسئول بانکی به دنبال افزایش وام به بیش از20 میلیون است و می خواهد با این نوع فعالیت ها بیشتر به جامعه خود خدمت کند.

مدیر حوزه های علمیه گفت: اگر این نوع روحیه و رسیدگی ها به جامعه تزریق شود بسیار ارزشمند خواهد بود و آن زمان فقیری در جامعه پیدا نمی شود.

امام جمعه قم ابراز داشت: با دادن وام قرض الحسنه و افزایش آن، طلسم اینکه گاهی فکر می شود، بانک با ربا گره خورده شکسته می شود و از این به بعد هم شکسته خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha