شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: درآمدهای پایدار شهر قم از نکات بسیار مهم است که باید برای آن فکر جدی کرد تا بتوان با مشکلات بودجه ای مقابله نمود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری صبح امروز در دیدار رئیس و اعضای شورای شهر قم، اظهار داشت: ویژگی نظام جمهوری اسلامی این است که علاوه بر مشروعیت نظام به اعتبار ولایت فقیه، متکی بر آراء مردم نیز است.

وی ابراز داشت: ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی شهر متکی بر آراء مردم بوده و جامعه مقدرات خود را به منتخبین واگذار می کنند که سرمایه بزرگی است.

مدیر حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: در میان اعضای شورای شهر قم افراد گوناگون با سطح تحصیلات و فعالیت های اجرایی متفاوت وجود دارند که بسیار مناسب بوده و باید از آنان استفاده بهینه کرد.

*مراقب دودستگی در شورا باشید

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: اعضای محترم شورا باید تلاش کنند دچار دو دستگی یا چند دستگی در پیشبرد برنامه ها و اهداف نشود تا بتوان به عمران و آبادانی کمک کرد.

امام جمعه قم بیان داشت: مشکلات بودجه ای در کل شهرداری های کشور وجود دارد؛ اما باید قوانین و برنامه هایی را وضع کنید تا بر مردم فشار وارد نشود.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: مسئولان تصمیم گیر جایگاه مناسب شوراهای شهری و روستایی را در نظر نگرفته و گاهی دچار مسائل روزمره خود می شود.

*تشکیل اتاق فکر از ضروریات شورای شهر و روستاهاست

آیت الله حسینی بوشهری ابراز داشت: تشکیل اتاق فکر، از جمله ضروریات شوراهای شهرها و روستاهاست تا بتوانند برای مسائل اقتصادی، فرهنگی و ... تصمیم گیری نمایند.

وی خاطرنشان ساخت: پیگیری طرح های نیمه کاره شهر قم از جمله مباحث مناسبی است که شهرداری و شورا به دنبال است و باید برای اتمام آن تلاش کرد.

مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: اطلاع رسانی از وضعیت موجود شهر و پروژه های نیمه کاره می تواند ثمرات مناسبی برای شما داشته باشد.

عضو خبرگان رهبری بیان داشت: حضور اعضای شورای شهر در مساجد قم از مباحثی است که باید انجام شود تا مردم از وضعیت موجود اطلاع داشته باشند.

امام جمعه قم اظهار داشت: یکی از مباحث مهم کشور، اعتماد دولت ها به شوراهای شهرهاست که در این صورت تقسیم وظایف شده و برنامه ها بهتر انجام خواهد شد.

آیت الله حسینی بوشهری ابراز داشت: درآمدهای پایدار شهر قم از نکات بسیار مهم است که باید برای آن فکر جدی کرد تا بتوان با مشکلات بودجه ای مقابله کرد.

*مشکلات مصلای قدس قم را برطرف کنید

وی به مصلای شهر قم اشاره و خاطرنشان ساخت: این مصلا پس از 9 سال مجددا راه اندازی شد و باید مشکلات موجود آن برطرف شود. مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: سرمایش، امکانات و ... از جمله مشکلات مصلای قدس قم است که ان شاءالله با پیگیری شورا و شهردار قم حل شود. البته تا به امروز کمک و عنایت بالایی از سوی شورای شهر و شهرداری به مصلای قم انجام شده که قابل تقدیر است.

*خدمت در شهر کریمه اهل بیت(ع) افتخار است

امام جمعه قم در پایان اظهار داشت: خدمت در شهر کریمه اهل بیت(ع) افتخاری است که نصیب شما شده که باید قدردان آن باشید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha