یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری

حوزه / مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: ائمه اطهار(ع) از امام حسن(ع)، امام حسین(ع) و سایر ائمه(ع) تا حضرت حجت(عج)، از حضرت زهرا(س) به عنوان اسوه و الگوی خود یاد می کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری ظهر امروز درجمع خواهران بسیجی حوزه مقاومت مرکز وزارت امور اقتصادی و دارایی  که در مجتمع فرهنگی نرجس خاتون(س) در قم برگزار شد، با بیان اینکه در قرآن کریم بارها و بارها نام انبیا الهی برده شده است، اظهارداشت: الگو سازی و انتخاب الگو برای بشریت یک الزامی ضروری است که همه بشر نسبت به آن توجه کافی دارند.

عضو خبرگان رهبری افزود: قرآن کریم با آن رسالت انسان ساز و هدایتگری که دارد در خود بارها نام انبیاء و انسان های صالح خداوند همچون آسیه زن فرعون را به منظور الگو گیری بشریت ذکر کرده است تا هر کسی برای بهتر زیستن الگویی را مطابق ذائقه خود انتخاب و سیره علمی و عملی ایشان را مدنظر قرار دهد.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه در عصر حاضر امام عصر(عج) که کانون توجه همه بشریت بوده و دارای جایگاه رفیعی می باشند، حضرت زهرا علیهاالسلام را الگو و اسوه خود قرار داده اند و همینطور سایر ائمه اطهار(ع) که در دوران خود این مهم را بیان کرده اند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حضرت زهرا(س) را کامل ترین زن عالم خواند و در باب جایگاه حضرت زهرا(س) در کلمات ائمه اطهار(ع) تصریح کرد: این سخن حضرت مهدی(عج) معروف است که حضرت زهرا(س) را اسوه خود خوانده است یا این که امام حسین(ع) در روز عاشورا افتخار می کرد که مادری چون فاطمه زهرا(س) و مادر بزرگی چون حضرت خدیجه کبری(س) دارد.

 مدیر حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: ائمه اطهار(ع) حضرت زهرا(س) را اسوه و الگوی خود می دانستند و از همین روست که خداوند در حدیثی قدسی پیامبر(ص) را خطاب قرار داده است که: «یا احمد لولاک لما خلقت الافلاک و لولا علیّ لما خلقتک و لولا فاطمه لما خلقتکما؛ ای احمد اگر تو نبودی جهان را نمی آفریدم و اگر علی نبود تو را نمی آفریدم و اگر فاطمه نبود شما را نمی آفریدم».

وی در تشریح این مطلب گفت: در عین حال که پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع) اسوه عالمیان هستند، اما در این حدیث، خلقت ایشان منوط به خلقت ام الائمه(ع)، حضرت زهرا(س)، دانسته شده است. از این جهت بود که امام حسن(ع)، امام حسین(ع) و سایر ائمه(ع) تا حضرت حجت(عج) از ایشان به عنوان اسوه و الگوی خود یاد می کردند و ما باید در حد توان با عمل، رفتار و گفتار خود رهرو چنین اسوه و الگوی قرآنی و اهل بیتی باشیم.

آیت الله حسینی بوشهری حضرت زهرا(س) را در حجاب، عفاف، همسرداری، ایثار و فداکاری، امر به معروف و نهی از منکر و ... الگویی تمام و کامل برای زنان مسلمان خواند و خاطرنشان کرد: در روایت ایشان را «سیده نساء عالمیان» لقب داده اند؛ پیامبر(ص) در حق حضرت زهرا(س) فرمود: «مریم(س) سیده زنان عالم خود بود و فاطمه(س) سیده زنان عالم از اولین و آخرین است».

وی در بخش دیگری از سخنانش مقام و جایگاه حضرت معصومه (س) را در قم از نظر جلال و جبروت طبق روایات رسیده همانند حضرت زهرا(س) دانست و گفت: بنا بر احادیث و روایات رسیده، مقام زیارت کننده این بانوی مکرم بهشت وعده داده شده است و این نشان از ارزش و جایگاه رفیع کریمه اهل بیت(ع) می باشد.

انتهای پیام  313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha