جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 379322
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶
هجرت روحانی

حوزه/ معاون آموزشی مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان شوط گفت: خلاء نبود نیروی کارآمد همچون مبلغ و روحانی در زمینه ترویج شعائر دینی و مذهبی از اهم مشکلاتی است که موجب خالی ماندن مساجد شهری و روستایی شده است.

حجت الاسلام جواد عاشوری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به برگزاری امتحان جذب حوزه های علمیه اظهار داشت: با توجه به ظرفیت مدرسه علمیه امام صادق(ع)20 نفر از جوانان برای حضور در سال تحصیلی جدید در این مدرسه پذیرفته خواهند شد.

وی افزود: با توجه به این که حوزه علمیه امام صادق(ع) شوط تازه تاسیس شده است، فعلا 21 طلبه در این حوزه تحصیل می‌کنند.

وی بیان داشت: این حوزه با مشکلاتی همچون عدم وجود تجهیزات اداری همچون رایانه مواجه است که در تلاش برای رفع آن هستیم.

معاون آموزشی مدرسه علمیه امام صادق (ع) شوط خاطرنشان کرد: حوزه علمیه امام صادق (ع) شوط تنها یک ساختمان آموزشی و یک ساختمان خوابگاه دارد که محل خوابگاه دور از ساختمان آموزشی قرار گرفته و طلبه‌ها باید مسیر زیادی را طی کنند تا به ساختمان آموزشی برسند، همچنین این حوزه فاقد استاد سرا است.

معاون آموزشی مدرسه علمیه شوط تصریح کرد: کمبود استاد از دیگر مسائلی است که در زمینه آموزشی مشکل ساز بوده و امیدواریم آن نیز به زودی رفع گردد.

حجت الاسلام عاشوری افزود: یکی ازساختمان‌های حوزه نیز در مرحله نقشه‌کشی است اما باید به این مهم تاکید شود که ما در بسیاری از روستاهای شهرستان شوط طلبه و مبلغ نداریم و حتی در داخل شهر نیز دو مسجد وجود دارد که روحانی ندارد و این نیز یکی از مشکلات عمده شهرستان شوط است.

وی اظهارداشت: خلاء نبود نیروی کارآمد همچون مبلغ و روحانی در زمینه ترویج شعائر دینی و مذهبی از اهم مشکلاتی است که موجب خالی ماندن مساجد شهری و روستایی شده و به مروز زمان موجب بروز مشکلات در حوزه دین و فرهنگ می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha