چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام رضا برنجکار مسئول انجمن کلام اسلامی حوزه

حوزه/ قائم مقام پژوهشگاه قرآن و حدیث تصریح کرد: حوزه انقلابی با سلاح بصیرت اسلامی خود جلوی انحرافات می ایستد و در برابر نظام سلطه دست به مقاومت و روشنگری می زند.

حجت الاسلام و المسلمین  رضا برنجکار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به تاکیدات خاص چندین باره رهبر معظم انقلاب مبنی بر ترویج روحیه انقلابی در جامعه و تقویت حوزه انقلابی ابراز داشت: منظور از حوزه انقلابی در واقع تقویت بنیه های اسلامی است چه آن که اساساً دین اسلام یک دین انقلابی است؛ البته انقلاب به معنای همان چیزی که حضرت امام (ره) سکاندار آن در مقابله با طاغوت پهلوی و مهم تر از آن طواغیت بزرگتر یعنی حکومت های استکباری جهان بود.

وی افزود: تقویت روحیه انقلابی در سطح جامعه به این معناست که ما در برابر دشمن مستکبر عزتمندانه بایستیم و از میراث دینی و انقلابی خود به خوبی دفاع کنیم.

رئیس انجمن کلام اسلامی حوزه همچنین گفت: از سویی باید با تقویت روحیه انقلابی و بصیرت افزایی جلوی انحرافات از اسلام و مبانی انقلابی را بگیریم و همواره این مساله را در جامعه تبیین و نهادینه کنیم که باید در برابر جبهه کفر و استکبار ، مقاومت کرد.

وی تاکید کرد: حضرت امام (ره) نیز در واقع با انقلاب اسلامی در درجه اول مفاهیم و آموزه های اسلامی را احیا و ترویج کرد که در راس این آموزه ها مساله توحید و مقابله با شرک و کفر و نفاق مطرح است.

عضو هیئت علمی پردیس فارابی دانشگاه تهران افزود: دشمنان می خواهند که ما حوزه ای داشته باشیم که صرفاً به مسایل عبادی و فردی همچون نماز و روزه توجه کند و از مسایل اجتماعی و سیاسی کلاً تبری بجوید و حال آن که حوزه انقلابی بر اساس شریعت اسلام باید وارد اجتماعیات شده و در برابر فساد و ظلم نظام استکباری بایستد و دست به تبیین و روشنگری بزند.

وی بیان داشت: آنچه مسلم است این که دین از سیاست جدا نیست و ما باید با حفظ و تقویت روحیه انقلابی به استقلال و عزت بیشتر کشور در سایه هوشیاری در برابر نفوذ دشمن کمک کنیم.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha