سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام سید صادق محمدی/ گزارشی از انجمن اصول فقه حوزه

حوزه/ رئیس انجمن اصول فقه حوزه علمیه قم، علمی کردن اصول و مبانی انقلاب را لازمه انقلابی ماندن حوزه دانست.

حجت الاسلام و المسلمین سید صادق محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با بیان این که انقلابی ماندن حوزه و تقویت این مساله از دغدغه های بسیار مهم اخیر مقام معظم رهبری است، اظهار داشت: اساساً هر انقلابی دارای سه مرحله است که شامل مرحله حدوث ، مرحله تثبیت و مرحله بقا می شود؛ حدوث انقلاب از سوی حضرت امام و با رهبری ایشان انجام گرفت. تثبیت انقلاب هم در زمان ایشان و مقام معظم رهبری رخ داد و ما هم اکنون در مرحله بقا و صدور انقلاب هستیم.

وی همچنین افزود: مرحله حدوث و تثبیت انقلاب با تکیه بر چهار اصل علم و مرجعیت، بصیرت کامل، مدیریت موفق و مهم ترین آن ها اخلاص کامل حضرت امام (ره) به نحو عالی مشهود بود و بی شک مرحله بقای انقلاب نیز احتیاج به همین چهار اصل و عنصر دارد که حقیقتاً در وجود مقام معظم رهبری به صورت کامل مشهود است.

رئیس انجمن اصول فقه حوزه علمیه قم با تاکید بر لزوم تداوم روحیه انقلابی و استقامت و پایداری در اصول اصیل انقلاب اسلامی گفت: این انقلابی ماندن حوزه یک عنصر بسیار مهمی دارد و آن هم علمی نمودن اصول و مبانی انقلاب است.

وی اضافه کرد: در واقع اگر بخواهیم حوزه انقلابی داشته باشیم باید به سمت علمی نمودن و استدلالی و برهانی نمودن مبانی انقلاب حرکت کرده ، از مرحله شعار خارج شده و به طور کافی و کامل در راه بیان نمودن اصول انقلاب و بایسته های آن بکوشیم.

این استاد حوزه بیان داشت: سخن و دیدگاه رهبر معظم انقلاب مبنی بر انقلابی ماندن حوزه ، یک هشداری است نسبت به حوزه ، نظام و مسئولان و روحانیت و اقشار مختلف مردمی تا ان شاءالله بتوانیم همچون گذشته در راه انقلاب استقامت و مقاومت کامل داشته باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha