شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر  مراسم عزاداری سالر شهیدان در هیئت رزمندگان قم

حوزه/ مدیر ستاد مرکزی هیئت رزمندگان اسلام با بیان اینکه این هیئت ۹۰۰ شعبه در سراسر کشور دارد، گفت: هیئت رزمندگان اسلام خود را مقید می‌داند که علاوه بر مناسبت‌های مذهبی در مناسب‌های ملی نیز برنامه داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، علی‌اکبر مداحی عصر امروز در دیدار با آیت الله العظمی نوری همدانی با بیان اینکه هیئت رزمندگان اسلام 900 شعبه در کشور دارد، گفت: این هیئت از سال 76 با کسب تکلیف از رهبری کار خود را شروع کرد و در طول سال در هیئت‌های کوچک، حدود 30 مراسم و در هیئت‌های بزرگ حدود 200 مراسم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیست و دومین همایش مدیران هیئت رزمندگان سراسر کشور در قم در حال برگزاری است، بیان کرد: هیئت رزمندگان اسلام خود را مقید می‌داند که علاوه بر مناسبت‌های مذهبی در مناسب‌های ملی نیز برنامه داشته باشد.

مدیر ستاد مرکزی هیئت رزمندگان گفت: راه‌اندازی سایت فعال، انتشار نشریه و بولتن ماهانه برای مدیران و مداحان و تشکیل گروه‌های فعال مجازی و تلاش برای دینی‌تر کردن این فضا، از جمله فعالیت‌های دیگر این هیئت است.

وی ابراز داشت: در اربعین حسینی تمام هیئت‌ها حضور فعالی دارند و امسال نیز 14 موکب پذیرایی توسط این هیئت در کربلا و نجف و همچنین در مسیر نجف تا کربلا برپا شده بود و به کار فرهنگی می‌پرداخت.

مداحی ادامه داد: آستان قدس رضوی برای اعزام مشهد اولی‌ها از بین خانواده‌های محروم سراسر کشور درخواست همکاری از این هیئت کرده بود و امسال اولین کاروان 8 خرداد از تهران عازم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تعداد بسیاری از هیئت‌ها خیریه دارند و به کارهای مستضعفان و محرومین می‌پردازند، گفت: مجمع الذاکرین هیئت در اکثر استان‌ها برای مداحان خواهر و برادر تشکیل شده است و یکی از مشکلات عمده که نبود کنترل مناسب و آموزش مناسب برای مداحان خواهر بود را رفع کرده است.

مدیر ستاد مرکزی هیئت رزمندگان ادامه داد: در تهران حدود 2500 خانم جلسه‌ای توسط این هیئت تحت آموزش قرارگرفته‌اند و دوره‌هایی برای آنها برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: تولید کتاب شعر برای مداحان که بتوانند با رویکردی انقلابی مجالس را اداره کنند یکی دیگر از برنامه‌های این هیئت است.

مداحی عنوان کرد: سوگواره‌ای برای شناسایی شاعران جوان و نوجوان توسط این هیئت برگزار می‌شود و در طول 11 سال برگزاری این سوگواره، حدود 200 نفر شناسایی شده‌اند و دوره‌های آموزشی مناسبی برای آنها برگزار می‌شود.

وی به برگزاری جلسات پرسش و پاسخ در پارک‌ها و امامزاده‌ها توسط این هیئت اشاره کرد و گفت: تاکنون حدود 5 هزار نفر از کسانی که به هیئت‌ها مراجعه نمی‌کنند و معمولاً در پارک‌ها و امامزاده‌های حضور دارند به این هیئت مراجعه  و سؤال‌های خود را مطرح کرده اند.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha