شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
حضرت آیت الله نوری همدانی

حوزه / حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: در قم و شهرهای دیگر باید نخبگان شناسایی، تقویت و حمایت شوند تا آینده فقه و فقاهت از نگرانی بیرون بیاید.

 به گزارش خبر گزاری «حوزه» حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار حجت الاسلام  والمسلمین تقوی رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفتند: سیاست گذاری و تبلیغ دین از فعالیت های مهم در نظام و انقلاب است و به  همین دلیل نیاز به کادر سازی و تربیت مبلغان فعال در این عرصه است.

این مرجع تقلید افزودند: باید افرادی لایق و شایسته برای تبلیغ دین تربیت شوند تا با قلم و گفتار و بیان قوی دین و مبانی را برای جامعه تببین کنند.

معظم له بیان داشتند: این نوع افراد تنها در حوزه پیدا می شوند و حوزه باید این دسته افراد لایق و تاثیر گذار را تربیت کند.

 ایشان افزودند: درگذشته فقیهان زیادی در حوزه بودند، ولی الان حوزه از این دسته افراد خالی شده و از نبود آنها رنج می برد و این مسئله باعث نگرانی شده و باید به فکر بود تا وضع از این بدتر نشود.

 حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: در حوزه استعدادهای فراوان و درخشان  وجود دارد، باید شناسایی و برای آینده حوزه تربیت شوند.

 معظم له بیان داشتند: باید مرکزی تاسیس شود تا مراتب عقل افراد شناسایی شود این بیان امام صادق(ع) هم بوده و این کار تا کنون صورت نگرفته و عملی کردن این کار بسیار مشکل است، چون با اعمال و سرگذشت انسان ها در ارتباط است و باید افرادی تربیت شوند که بتوانند دین را به درستی به گوش جهانیان برسانند و پاسخ گوی شبهات و اعتقادات باشند.

حضرت آیت الله نوری همدانی اظهار داشتند: رسالت بعدی این نهاد این است که باید به فکر معاش مردم باشد و اخبار و رخ دادهای جهان را به درستی رصد کرده و به موقع موضع گیری نماید.

این مرجع تقلید ابراز داشتند: حوزه انقلابی که رهبر انقلاب تاکید کردند یکی دیگر از رسالت ائمه جمعه است، باید برکات و ثمرات و ارکان انقلاب برای مردم بیان شود.

معظم له  تاکید کردند: حقیقتا کمبود فقیه در حال حاضر احساس می شود نباید از این مسئله به راحتی گذشت در قم و شهرهای دیگر باید نخبگان شناسایی، تقویت و حمایت شوند تا آینده فقه و فقاهت از نگرانی بیرون بیاید.

ایشان  خطاب به دولت مردان رژیم آل سعود بیان داشتند: مسجد الحرام و مکه اختصاص به کسی ندارد، بلکه به عموم مسلمانان جهان متعلق است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha