یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله نوری همدانی

حوزه/حضرت آیت الله نوری همدانی وحدت و اتحاد را لازمه نظام اسلامی دانستند و تاکید کردند: دشمنان اسلام و انقلاب و بعضی عوامل داخلی آنان به دنبال این هستند جامعه را به دو قطبی تبدیل کنند؛ اما باید در مقابل توطئه های آنان هوشیار باشیم، چرا که هرگونه دوقطبی کردن جامعه موجب ضعف خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی امروز در درس خارج خود در مسجد اعظم قم با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری گفتند:ایشان همواره بر عزت و اقتدار نظام اسلامی تاکید دارند و لازم است رهنمود های ایشان را آویزه گوش خویش نماییم.

معظم له افزودند:مسئولین و دیپلمات های ما باید در صحبت ها و تعاملات خود با مستکبرین و بیگانگان از موضع قدرت و اقتدار نظام اسلامی حرف بزنند چرا که تجربه نشان داده است اگر درمقابل آنان کوتاه بیاییم آنان جسورتر خواهند شد.

*لزوم وحدت در جامعه اسلامی

ایشان وحدت و اتحاد را لازمه نظام اسلامی دانستند و تاکید کردند: دشمنان اسلام و انقلاب و بعضی عوامل آنان در داخل کشور به دنبال این هستند جامعه را به دو قطبی تبدیل کنند اما باید در مقابل توطئه های آنان هوشیار باشیم چرا که هرگونه دوقطبی کردن جامعه موجب ضعف خواهد شد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه جهاد راهی است که خداوند متعال برای پیشرفت و پیشبرد اهداف انبیا الهی قرار داده است، افزودند: هر پیغمبری که مبعوث شد و تربیت شدگان آن پیغمبر در عرصه‌های جهاد حضور پیدا کردند و هرگز سست نشدند و همواره در راه جهاد در برابر دشمن تسلیم نبودند.

*اهمیت جهاد در جامعه

ایشان با تاکید براینکه هر کسی که در راه جهاد گام بردارد با ریخته شدن نخستین قطره خونش تمام گناهانش بخشیده می‌شود، تصریح کردند: خداوند جهاد را نیکوکاری حساب می‌کند و هر ملتی که جهاد را ترک کند در همین دنیا ذلت و فقر در انتظار اوست و عزت و سرافرازی در گرو جهاد است.

حضرت آیت الله نوری همدانی در قسمت دیگری از بیانات خویش به مذاکرات ایران با مسئولین حج عربستان اشاره کردند و گفتند: آنچه از مذاکرات با آنان مشخص شد این است که عزت و کرامت اسلام و نظام اسلامی تامین نمی شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha