شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حضرت آیت الله نوری همدانی

حوزه/در گذشته بسیاری از علوم به زبان عربی بود، ولی غربی ها این علوم را از کشورهای اسلامی به کشور خود بردند و هدف آنها از این کار زیر سلطه گرفتن کشورهای اسلامی بود و به این خاطر، باعث سکولار شدن علوم اسلامی شدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی، ظهرامروز در دیدار جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) تهران، ضمن تبریک اعیاد ماه مبارک شعبان به دوران جوانی اشاره کردند و گفتند: عمر انسان مخصوصا جوانی سرمایه ای است که خدا به انسان داده و لازم است از این سرمایه الهی، در راه عبادت و کسب رضای الهی استفاده شود.

 ایشان عنوان کردند: علم همراه با تقوا ارزشمند است و کسی که علم  داشته باشد، ولی عمل نداشته باشد، نمی تواند در جامعه موثر واقع شود، چرا که در گذشته این اسلام بوده که علم خود را به سایر کشورها گسترش داد و موجبات بسیاری از موفقیت ها و پیشرفت ها شد.

این مرجع تقلید بیان داشتند: در گذشته بسیاری از علوم به زبان عربی بود، ولی غربی ها این علوم را از کشورهای اسلامی به کشور خود بردند و هدف آنها از این کار به سلطه گرفتن کشورهای اسلامی بود و به این خاطر باعث سکولار شدن علوم اسلامی شدند.

معظم له گفتند: هنور علوم انسانی  در دانشگاه های کشور، غربی است و هنوز هم  این علوم در دانشگاه ها آن طور که قرآن و معارف اسلامی گفته تدریس نمی شود.

 حضرت آیت الله نوری همدانی بیان داشتند: باید برای اسلامی کردن علوم  انسانی دانشگاه ها تلاش کرد و زحمت کشید تا تمدن اسلامی به مرحله اجرا درآید.

 این مرجع تقلید ابراز داشتند: پیامبر(ص) موفق شدند از  طریق جوانان انقلابی و با ایمان با 23 سال تلاش، علوم اسلامی و اسلام را به جهان منتشر کنند.

 ایشان عنوان کردند: پیامبر(ص) در راه خدای متعال و پیشرفت اسلام  جهادهای زیادی انجام داده و در همه اینها جوانان حضور فعال داشتند، در حال حاضر نیز با همه تلاش ها، شرق تسلیم شد، ولی غرب هنوز تسلیم نشده و هر روز بردامنه مخالفت و شیطنت او اضافه می شود.

 حضرت آیت الله نوری همدانی بیان داشتند: پیامبر(ص) در آخرین روزهای عمر خود جوانی را برای مقابله با شورش رومی ها آماده می کند که متاسفانه با شیطنت بعضی از افراد مواجه می شود.

 ایشان عنوان کردند: در حال حاضر دشمن در دو عرصه جنگ سخت  و نرم  وارد میدان شده و با تمام شدت می خواهد اسلام را از بین برود.

معظم له بابیان این که یکی از موضوعات مهم، مسئله مسئولیت پذیری در جامعه است و هرکسی عهده دار مسئولیتی است، باید بدرستی به وظیفه خود عمل کند، گفتند: خدمت به نظام اسلامی بسیار ارزشمند است و موجبات رضای الهی را فراهم می کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • احمد علي جهان بين IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    0 0
    درود بر مرجع بزرگ و انقلابي و ديني عزيز