جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نشست مهدویت شناسی در مرکز تخصصی مهدویت با حضور علمای اندونزی

حوزه/جمعی ازعلمای کشورهای هند و اندونزی، صبح امروز چهارشنبه ۱۲ خردادماه در نشست مهدویت شناسی که در مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم برگزار شد، شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، در این نشست حجت الاسلام و المسلمین جواد جعفری از کارشناسان مباحث مهدویت، اظهار داشت: مهدویت از مسائلی است که شیعه و اهل سنت بر آن اتفاق نظر دارند و بین این دو مذهب اشتراکات زیادی وجود دارد.

وی با معرفی کتاب "اشتراکات شیعه و اهل سنت در عقیده مهدویت"، گفت: این کتاب مشتمل بر سه فصل شخصیت‌شناسی امام مهدی(عج)، قیام امام مهدی(عج) و حکومت امام مهدی(عج) است و فصل نخست در بردارنده مطالبی همچون نام امام، نسب امام، اوصاف ظاهری امام، جانشینی امام و سیره امام می‌شود.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: حتمی‌ بودن قیام، نزدیکی قیام، آخرالزمان‌ بودن قیام، دوران قبل از قیام، نشانه‌های قیام، یاران قیام، محل قیام و فرو آمدن حضرت عیسی(ع) هنگام قیام از موضوعات مطرح‌شده در فصل دوم این کتاب است.

وی در مورد موضوعات مطرح شده در فصل سوم کتاب گفت: حکومت امام مهدی(عج) عنوان سومین فصل کتاب اشتراکات شیعه و اهل سنت در عقیده مهدویت است که به بررسی و تبیین موضوعاتی از قبیل عدالت فراگیر، نعمت بی‌سابقه و طبیعت سرسبز پرداخته است.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین جعفری به برخی از سوالات حاضرین پاسخ داد و علمای اندونزی و هند مباحثی را در مورد مهدویت طرح کردند.

خاطرنشان می شود: به دعوت مجمع جهانی اهل بیت(ع)، علمای هندی ضد وهابی و هیئت عالی علمای اهل سنت اندونزی و اعضای هیئت العلمای این کشور، برای ملاقات با شخصیت ها و علما به ایران سفر کرده اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ابنا IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    0 0
    ذکر منبع مزید امتنان است.
  • ابنا IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    0 0
    ذکر منبع مزید امتنان است.