جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
کد خبر: 381633
۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲
امام مهدی

حوزه/ نشست تحلیل و بررسی مشترکات شیعه و سنی در مهدویت، ویژه اساتید و طلاب مدرسه علمیه علی بن ابیطالب(ع) شهرستان علامرودشت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از فارس، به همت معاونت تهذیب و پژوهش مدرسه علمیه علی بن ابیطالب(ع) شهرستان علامرودشت، نشست تحلیل و بررسی مشترکات شیعه و سنی در مهدویت با سخنرانی حجت الاسلام حسن رضایی مدیر و از اساتید حوزه علامرودشت در این مدرسه برگزار گردید.

مدیر مدرسه علی بن ابیطالب(ع) علامرودشت در این نشست اظهار داشت: با وجود اینکه دو فرقه شیعه و سنی درباره امام مهدی(عج) و ویژگی های این امام همام  اختلاف دیدگاه دارند، ولی در عین حال اتفاق آنان در این موضوع فراوان است و شاید برای برخی که موعود باوری در اسلام را از این دیدگاه به آن نگاه نکرده اند، باور کردنی نباشد که میان این دو  مذهب، در موضوع مهدویت، این اندازه وحدت نظر وجود داشته باشد.

وی در ادامه بیان کرد: موضوعات مشترکی از جمله درباره نسب امام، ویژگی ها و شمایل امام زمان(عج)، نشانه های ظهور ایشان، خصوصیات و شرایط حاکم هنگام ظهور، که در این باره در حدیث های اسلامی وجود دارد و در حوزه های گوناگون مربوط به امام مهدی(عج) می باشد.

حجت الاسلام رضایی به فتنه های در آستانه ظهور اشاره کرد و گفت: پیش از آمدن حضرت صاحب الزمان(عج) و ظهور ایشان، فتنه های سنگینی دنیا را در بر می گیرد و به طوری که دامن گیر همه افراد و قبیله ها می شود و هیچ کس از گزند آنها در امان نمی ماند.

وی پیرامون این موضوع به روایات موجود و معتبر از حضرت رسول الله(ص) اشاره و خاطر نشان کرد: رسول خدا(ص) در مسئله فتنه در آستانه ظهور نقل می کند که بعد از من فتنه هایی به وجود خواهد آمد و به دنبال آن جدیدتری پدید می آید که هر گاه تصور شد در حال از بین رفتن است، دوباره ظاهر می شود تا جایی که به درون تمام خانه ها خواهد رسید و دامن گیر هر مسلمانی خواهد شد و این ادامه دارد تا یکی از خاندان من ظهور کند.

مدیر مدرسه علی بن ابیطالب گفت: حضرت مهدی(عج) ادامه دهنده و تکمیل کننده راه و هدف رسول الله(ص) است و سیره آن حضرت الگوی رفتاری امام زمان(عج) خواهد بود.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha