شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ماه رمضان

حوزه/ روزه داران در این ماه مبارک علاوه بر غذا نخوردن باید در زمینه اصلاح افکار، رفتارو گفتار خود بکوشند و از این طریق در مسیر اصلاح جامعه گام بردارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین سید محمود موسوی نژاد، تولیت مدرسه امام صادق(ع) شهرستان مرودشت، در نشست اخلاقی طلاب این حوزه با تاکید بر بهره گیری از اوقات ماه مبارک رمضان گفت: یکی از ویژگی های مهم و ارزشمند فرد مومن در ماه مبارک رمضان آن است که افکار، افعال، رفتار و گفتار خود را اصلاح کند و از عیب مردم چشم بپوشد و همیشه با دید اصلاح، خیر و خوبی به دیگران نگاه کند.

وی اضافه کرد: فلسفه این مهم در ماه رمضان آن است که یک جامعه پیشرفته به آن نیازمند است و جامعه ای که از این امور تهی باشد و ستم، نا برابری در آن رایج است باعث بدبختی و عقب ماندگی آن خواهد بود.

این استاد حوزه خاطر نشان کرد: در اسلام بر اصلاح فرد و اجتماع تاکید شده و از فساد و عیب جویی دیگران به شدت جلوگیری شده است که این اصل می تواند در ماه رمضان تحقق پیدا کند و آغاز این راه باشد.

تولیت مدرسه امام صادق(ع) مرودشت بیان کرد: روزه دار باید در اصلاح خود، به صورت جدی بکوشد و در این ماه مبارک علاوه بر روزه داری افکار، رفتارو گفتار او باید بی عیب و نقص بوده و شرع و عقل آن را بپسندد و محکوم نکند.

وی در ادامه افزود: رستگاری انسان روزه دار و سعادت مند شدن او مربوط به اصلاح ، تربیت و تزکیه نفس است و بدون اصلاح و تربیت نفس، خوشبختی و رسیدن فرد روزه دار به کمال های مطلوب و مناسب امکان پذیر نیست.

حجت الاسلام موسوی نژاد تصریح کرد: اصلاح نفس بدون راهنمایی خدا و کمک او امکان پذیر نیست لذا یوسف پیامبر گفت، من نفس خودم را تبرئه نمی کنم چون نفس اماره انسان را به بدی فرمان می دهد مگر آن که خداوند کمک و عنایت کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha