یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام احمد عابدی - مدیر حوزه فارس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه فارس با تاکید بر ایستادگی در راه حق و الگوگیری طلاب از علما و بزرگان به ویژه امام خمینی(ره)، ابراز داشت: امام (ره) در راه حق هرگز ترسی به دل راه نداد و ما هم باید در دفاع از حق و مقابله با ظلم و استکبار این گونه عمل کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از فارس، حجت الاسلام و المسلمین احمد عابدی، مدیر حوزه علمیه فارس در نشست اخلاق طلاب مدرسه امام صادق(ع) مرودشت اظهار داشت: تک تک کلمات معصومین علیهم السلام هدف خاصی را دنبال می کند که باید به آنها توجه جدی شود .

وی ادامه داد: امام سجاد در روایتی می فرماید "يَا ابْنَ آدَم، إنَّكَ لا تَزالُ بَخَيْر ما دامَ لَكَ واعِظٌ مِنْ نَفْسِكَ، وَما كانَتِ الْمُحاسَبَةُ مِنْ هَمِّكَ، وَ ما كانَ الْخَوْفُ لَكَ شِعاراً/ اى فرزند آدم، تا آن زمانى كه در درون خود واعظ و نصيحت كننده اى دلسوز داشته باشى و در تمام امور بررسى و محاسبه كارهايت را اهميّت دهى، و در تمام حالات از عذاب الهى، ترس و خوف داشته باشى، در خير و سعادت خواهى بود".

مدیر حوزه علمیه فارس تصریح کرد: طلبه ای که تلاش او بر این نیست که نصیحت کننده ای داشته باشد به جایی نمی رسد، باید واعظ درونی باشد تا خواستی بیکار باشی آن ناصح تو را نصیحت کند که این نشستن بی هدف کار مثبتی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی یادآور شد: هرکسی از گناه برحذر شد به نتیجه می رسد، بنابراین کاری کنیم که یوسف زهرا علیه السلام به سراغ ما بیایند.

وی در پایان با تاکید بر ایستادگی در راه حق و الگوگیری طلاب از علما و بزرگان به ویژه امام خمینی(ره)، ابراز داشت: امام (ره) در راه حق هرگز ترسی به دل راه نداد و ما هم باید در دفاع از حق و مقابله با ظلم و استکبار این گونه عمل کنیم.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha