جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 10, 2024
آیت الله علی موحد

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس از تشکیل بانک اطلاعات طلاب حوزه علمیه این استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، آیت الله علی شیخ موحد، در مراسم تودیع و معارفه معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان فارس، به بیان شروط زندگی به سبک اسلامی به تعبیر حضرت اباعبدالله الحسین(ع) پرداخت و گفت: یکی از بلاهای جامعه این است که انسان همه بدی ها را از دیگران بداند، در حالی که اگر در ارتباط با مردم گناهان طرف مقابل را نادیده گرفته و به خداوند واگذار کند، یقیناً وقتی از تخلفات خودش بترسد، جامعه نیز اصلاح می شود.

وی شرط دیگر زندگی به سبک اسلامی را این گونه بیان کرد: مصداق آیه " إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَيْهِ رَاجِعونَ " دقیقا همین جمله امام حسین(ع) است که می فرماید کسی که غیر از تو را، بدل از تو گرفت، باخته است. یعنی انسان بداند فقط خداوند ملاک صحت و عدم صحت هر عملی است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس در ادامه افزود:  زحمات دلسوزانه ای که در حوزه کشیده می شود، برای آن است که خروجی مناسبی داشته باشد. یعنی در مرحله اول طلابی که گزینش می شوند، شرایط طلبگی داشته باشند و همچنین بعد از تحصیل نیز پیگیری شوند و دغدغه و هدف آن ها کار برای جامعه باشد. این تمام دلهره ای است که در بخش فرهنگی دست به گریبان آن هستیم.

آیت الله شیخ موحد، به اهمیت پیگیری موقعیت فارغ التحصیلان پرداخت و گفت: تشکیل پرونده جامعی از این طلاب که بالغ بر2000 نفر می باشند، هم چنین برگزاری کلاس آموزشی ضمن خدمت جهت همگام سازی با دانش روز جامعه برای معاونان فرهنگی استان از ضروریات است.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha