یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام یوسف متوسلیان

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه فارس با اشاره به شاخصه های مبلغین موفق گفت: توجه به تبلیغ عملی از راهکارهای موفقیت طلاب است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام یوسف متوسلیان معاون تبلیغ حوزه علمیه فارس، در جمع مبلغین طرح هجرت شهرستان نیریز با اشاره به وظایف اولیه مبلغین و عامل بودن خود در انجام فریضه ها و تذکرات اظهار داشت: یکی از خصوصیات مبلغین این است که در گفته ها و تذکرات، عمل کننده باشد و نشان دهد که وی آنچه را که به دیگران می گوید خود نیز به آنها عقیده دارد و در غیر اینصورت مردم به سخنان او توجهی نخواهند داشت و تاریخ اسلام و جهان نیز ثابت کرده است که مبلغ بدون عمل چندان موفق نبوده و قهرا مردم دیر یا زود عذر او را خواهند خواست.

حجت الاسلام متوسلیان افزود: با تدبر در قرآن کریم و در آیات نورانی آن، دعوت به خیر و تبلیغات اسلامی همراه با عمل، بهترین دعوت ها و تبلیغات ذکر شده است، بنابراین مبلغان اسلامی به صورت خصوصی موظف هستند تبلیغات خود را هماهنگ با عمل نمایند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه فارس خاطر نشان کرد: حضرت امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغه خطبه 174 پیرامون عامل بودن مبلغ می فرماید که، ای مردم به خدا سوگند که من هر دستوری را که به شما می دهم و شما را به انجام آن تشویق می کنم، خودم پیش از شما از آن دوری می گزینم.

وی اظهار داشت: باید به این اصل توجه داشته باشیم که هر کس می خواهد علی وار در دلها نفوذ کند باید علی وار عمل نماید و بدون عمل، تبلیغ زبانی و شعار مقطعی به جایی نخواهد رسید و مبلغ اسلامی کسی است که مردم را با عمل صالح و خودسازی دعوت نماید.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha