جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 386629
۱۴ تیر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷
حمله مسلحانه به یک پزشک مسلمان در تگزاس

حوزه/ پزشک مسلمانی که برای شرکت در نماز جماعت به مسجدی در هیوستون می‌رفت، توسط عده‌ای ناشناس غافلگیر شده و مورد شلیک گلوله قرار گرفت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از ایندیپندنت، یک پزشک مسلمان که برای شرکت در نماز جماعت به مسجدی در هیوستون تگزاس می‌رفت در راه توسط عده‌ای ناشناس غافلگیر شده و مورد شلیک گلوله قرار گرفت.

به گفته محمد عمادالدین سخنگوی مسجد مدرسه اسلامی، دکتر ارسلان تجمل در ساعت 5:30 در راه رفتن به مسجد بود تا نماز صبح را در مسجد بخواند، توسط 3 مرد ناشناس مورد حمله قرار گرفت. یکی از مهاجمان اسلحه‌ای در آورده و روبروی درب مسجد به سوی او شلیک می‌کند.

دکتر تجمل از اهالی استان آلبرتای کانادا و از فارغ التحصیل دانشکده بینایی سنجی از دانشگاه نووا است. او یک فعال مسلمان در جوامع اسلامی کانادا، فلوریدا و تگزاس بوده است.

پس از این واقعه دکتر تجمل را به با آمبولانس به بیمارستان منتقل می‌کنند. به گفته دوست دکتر، او 2 مرتبه مورد شلیک گلوله قرار گرفته و 24 ساعت را در آی سی یو سپری خواهد کرد و پزشکان امیدوارند که سلامتی خود را بازیابد.

مصطفی کارول، مدیر اجرایی شاخه هیوستون شورای روابط اسلامی آمریکایی در تگزاس به خبرنگاران گفته که هنوز انگیزه این جنایت مشخص نیست.

به گفته عمادالدین در هنگام بروز این تیراندازی چندین کودک خارج از مسجد حضور داشته‌اند و عمادالدین می‌گوید: با توجه به شرایط سیاسی روز جامعه آمریکا، وضعیت کنونی بسیار ترسناک است. اینجا محل زندگی مردم است و کودکان و زنان در اینجا زندگی می‌کنند!

محمد وسیم خان مفتی مدرسه اسلامی نیز به خبرنگاران گفت: این حملات ضداسلامی باید متوقف شود! انسان‌های بی‌گناه در معرض آسیب جدی قرار دارند! این همان چیزی است که دشمنان می‌خواهند! اینکه همشهریان به یکدیگر حمله کنند!

روز شنبه نیز در مسجد فلوریدا به مرد دیگری روبروی مسجد حمله شده بود و گزارش‌ها نشان می‌دهد که حملات اسلام‌هراسی در سال گذشته افزایش 4 برابری داشته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha