پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
دومین دوره کوتاه مدت شعیه شناسی

حوزه/ میهمانان دومین دوره آموزش کوتاه مدت بین المللی شیعه شناسی دانشگاه ادیان و مذاهب گفتند: علمی بودن مباحث و ارائه مطالب به دور از تعصب و نگاه مذهبی، نقطه مثبت و ارزشمند این دوره از آموزش ها بود.

خانم پروفسور الیزابت بیشاپ شرکت کننده در دومین دوره آموزش کوتاه مدت بین المللی شیعه شناسی دانشگاه ادیان و مذاهب به خبرگزاری «حوزه» گفت: من در دوره های مشابه بسیاری شرکت کرده ام، اما تا به حال به این حد از شرکت در یک دوره آموزشی لذت نبرده ام.

عضو هیئت علمی دانشکده تاریخ دانشگاه تگزاس ایالات متحده افزود: فضای موجود در این دوره بسیار دوست داشتنی و دلگرم کننده بود و با تصورات من پیش از سفر به ایران کاملا متفاوت رقم خورد.

خانم دکتر پینار آریکان از دانشگاه آکدنیز ترکیه نیز ادامه داد: من دکترای علوم سیاسی با محوریت کشورهای اسلامی هستم و مدتی هم برای تحقیق در ایران بوده ام ، اما نکاتی که در این کلاس شنیده ام، اکثرا برایم تازگی دارند.

آقای دکتر کورت آندرز ریچاردسون از دانشگاه تورنتوی کانادا به خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، گفت: برای من باعث افتخار است که در این دوره شرکت کردم، نکات بسیاری در همین چند جلسه نسخت فراگرفتم قطعا وقتی به کانادا برگردم حتما در کلاس هایم از آنها استفاده بسیار خواهم کرد، برنامه های جانبی نیز علمی و مفید هستند بطوریکه دیدار ما از موسسه مطالعات اسلامی بسیار سازنده بود.

آقای انریکا فی از ایتالیا و موسسه مطالعات اسلامی دانشگاه اگزتر انگلیس افزود: این دوره بسیار فوق العاده بود، فکر می کردم مانند دوره های مشابه فضای بحث ها خشک و کسل کننده باشد ولی اساتید کاملا داینامیک و ملموس مباحث را ارائه می کردند و برنامه های جانبی دوره نیز بسیار جالب بود، ما توانستیم به حرم مطهر برویم که خیلی برای من جالب بود.

دکتر شادی از دانشگاه ارفورت آلمان هم به خبرنگار خبرگزاری «حوزه» گفت: مهمترین ویژگی این دوره رویکرد بیطرفانه و اجتناب اساتید از حق به جانب سخن گفتن است و این امر نقطه تمایزی است که در کمتر دوره مشابهی قابل یافت است.

دکتر قبادزاده از دانشگاه کاتولیک سیدنی بیان داشت: بحث های ارائه شده در این دوره از کیفیت و سطح بالایی برخوردار بود و برای ما نکات تازه بسیاری در بر داشته است.

همچنین مدیر همکاری های علمی و بین الملل دانشگاه ادیان و مذاهب در گفت و گو با خبرگزاری «حوزه»، از برنامه ریزی های مقدماتی برگزاری این دوره از یک سال پیش خبر داد و افزود: با تاکیدات فراوانی که حجت الاسلام و المسلمین نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب داشت این دانشگاه از حدود یک سال قبل و در راستای اهداف متعالی خود که همانا معرفی تشیع با تکیه بر آموزه های اهل بیت (ع) است کمیته ای علمی اجرایی را ویژه برگزاری این دوره تشکیل داد تا شیوه برگزاری و نیز مفاد آموزشی آن را با همکاری معاونت پژوهش دانشگاه تهیه و تنظیم کند.

وی همچنین از شرکت گروهی از دانشجویان دانشگاه ادیان و مذاهب در این دوره خبر داد و گفت: این دانشجویان با هدف شکل دهی زمینه ای عینی برای تبادل نظر میهمانان خارجی با جوانان دانشگاهی شیعی در این برنامه حضور یافتند، تا آنان را از نزدیک در جریان فضای مطلوب علمی و دانشگاهی کشورمان قرار دهند.

مهدی صالحی در پایان از استمرار این برنامه در سال های آینده خبر داد و افزود: دانشگاه ادیان و مذاهب همچنین به شرکت کنندگان در این دوره گواهینامه رسمی شرکت در دوره شیعه شناسی اعطا خواهد کرد.

لازم به ذکر است، دومین دوره کوتاه مدت بین المللی شیعه شناسی دانشگاه ادیان و مذاهب همراه با خرسندی و رضایت پژوهشگران شرکت کننده در آن که از چند کشور آمریکایی، اروپایی، آفریقایی و اقیانوسیه بودند، به پایان رسید.

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha