جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
کد خبر: 240736
۱ مهر ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۲

مراسم افتتاحیه سومین دوره شیعه شناسی تطبیقی موسسه در راه حق، صبح امروز، با حضور اساتید، دانش پژوهان و مسئولین این موسسه برگزار شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، معاون پژوهش این موسسه در این مراسم با اشاره به اهداف تشکیل دوره شیعه شناسی تطبیقی، اظهارداشت: امروز به دلیل هجوم گسترده دشمنان تشیع به عقاید و افکار جوانان، باید مکتب شیعه را در مقایسه و تطبیق با سایر ادیان و مذاهب بررسی كرد.

حجت الاسلام کاردان افزود: این طرح گامی در راه یاری کردن دین خداوند است، چون دانش پژوهان در این دوره با مبانی و مکتب تشیع به خوبی آشنا شده و در مقایسه آن با مذاهب دیگر توانایی بالایی در پاسخ گویی به شبهات را کسب می‌کنند.

وی ادامه داد: همه وظیفه داریم تاجایی که می توانیم در راستای معرفی شیعه گام های محکم و استوار برداریم، چون دشمنان ما گرچه منطق و دلیل ندارند ولی در تبلیغات و ترویج شبهات قوی عمل می کنند.

* دشمنان در برابر تشیع شکست خورده‌اند

معاون پژوهش موسسه در راه حق بیان داشت: دشمنان در برابر منطق تشیع تسلیم شده و شکست خورده اند و شیعه در سراسر جهان رو به افزایش است، بنابراین برای جبران خسارت ها دست به ترور و جنایت می زنند.

* خود را آماده مقابله با شبهات کنیم

وی ادامه داد: امروز شاهد هجوم گسترده علیه مذهب تشیع هستیم و متاسفانه شبهات به راحتی از مجاری مختلف توسط افراد گوناگون در دل جامعه القا می شود و رواج می یابد که باید برای مقابله با آنها خود را آماده کنیم.

* تلاش مضاعفی داشته باشیم

حجت الاسلام کاردان خاطرنشان کرد: علمای بزرگ مانند شیخ طوسی، علامه حلی و سایر بزرگان از زمان خود جلوتر بودند و شبهات را به گونه ای متقن و محکم پاسخ می دادند که کسی در برابر آنها نمی توانست مقاومت کند ولی در زمان ما علی رغم هجوم سیل آسا شبهات مطابق اقتضائات و میزان نشر شبهات عمل نمی کنیم و باید تلاش مضاعفی داشته باشیم.

حجت الاسلام امین زاده، معاون آموزش موسسه در راه حق نیز در این مراسم اظهارداشت: طرح دوره شیعه شناسی تطبیقی به منظور جایگزین کردن علوم و معارف اهل بیت‌(ع) به جای تصورات ذهنی برخی اندیشمندان مذاهب غیر شیعی است، تا با اندیشه ناب اهل بیت‌(ع) بهتر و بیشتر آشنا شوند.

وی افزود: دوره شیعه شناسی تطبیقی موجب می شود جهلی که از تصورات ذهنی غلط به وجود آمده به علمی که منشا و مصدر آن علوم اهل بیت‌(ع) است، تبدیل شود.

شایان ذکر است، در دوره شیعه شناسی تطبیقی در مقطع سطح سه توسط 12 استاد به صورت تخصصی و عمومی به بیش از 90 دانش پژوه موسسه در راه حق، آموزش داده می شود که دروس این دوره از روز شنبه 3 مهر ماه برگزار می گردد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha