جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام غلامعلی صفایی بوشهری

حوزه /امام جمعه بوشهرخواستار تدوین دانشنامه روحانیت استان شد و گفت: جشنواره علمه بلادی باعث رشد جامعه طلاب، فضلا و روحانیت است، لذا باید طلاب بسیار قوی و در تراز مکتب اهل بیت(ع) و انقلاب اسلامی تربیت کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از بوشهر،‌حجت الاسلام و المسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، امروز در دیدار  اعضای دبیرخانه جشنواره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری(ره) با اشاره به اینکه در عرصه روحانیت دو کار مهم در استان باید صورت گیرد، گفت: یکی تجلی تاریخ تابناک روحانیت است که به علت های گوناگون مسکوت بوده و در خور و شأن روحانیت استان تبیین نشده است.

نماینده ولی فقیه در بوشهر افزود: تدوین دانشنامه روحانیت استان و ارائه تألیفات، تحقیقات و پژوهش ها نیز باید تجلی بیشتری داشته باشد .

رئیس شورای حوزه علمیه استان بوشهر با اشاره به ویژگی های جشنواره علامه بلادی بوشهری، ابراز داشت: این جشنواره باعث رشد جامعه طلاب، فضلا و روحانیت است، لذا باید طلاب بسیار قوی و در تراز مکتب اهل بیت(ع) و انقلاب اسلامی تربیت کنیم و استان را از جهت روحانیت به خود کفایی برسانیم.

وی با بیان این که یکی از اموری که در رشد جامعه روحانیت تأثیرگذار است جشنواره علامه بلادی بوشهری(ره) می باشد که تجلی و محصول روحانیت استان بوشهر است، افزود: این جشنواره یک پنجره شفاف به تاریخ وضعیت علمی، پژوهشی روحانیت استان بوشهر است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به ایجاد مجمع تاریخی روحانیت استان، گفت: موزه و نمایشگاه کتاب روحانیت در این جشنواره طراحی شود و کتب، اشیاء، فیلم و صوت تاریخی روحانیت به عنوان گنجینه و ذخایر روحانیت برای تاریخ ماندگار شود.

 در ابتدای این دیدار حجت الاسلام یوسف جمالی، دبیر جشنواره علامه بلادی گزارشی از روند برگزاری این جشنواره را بیان کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha