جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تظاهرات و تحصن سرتاسری مردم در شهرهای مختلف، در اعتراض به تروریسم

حوزه/ مردم در شهرهای مختلف پاکستان بزرگراه‌های اصلی را بسته و طبق گزارش‌ها در ۸۰ ناحیه تحصن برگزار شده و تظاهرکنندگان خواستار توجه دولت به خواسته های رهبر مجلس اتحاد مسلمین این کشور شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، اعضای مجلس وحدت مسلمین و شیعیان پاکستان در اعتراض به سکوت و بی‌اعتنایی دولت نواز شریف در مقابل اعتصاب غذای رهبرشان حجت الاسلام والمسلمین رجا ناصر جعفری و تروریسم روز جمعه تظاهرات و تحصن‌های سرتاسری گسترده‌ای برگزار کرده و سبب بسته شدن خیابان‌ها و آزادراه‌های پاکستان شدند.

اخبار رسیده از سرتاسر پاکستان نشان می‌دهد که مردم در شهرهای مختلف پاکستان بزرگراه‌های اصلی را بسته و منجر به ایجاد ترافیک در ورودی‌ها و خروجی‌های شهرها شدند. طبق گزارش‌ها در 80 ناحیه تحصن برگزار شده و تظاهرکنندگان خواستار توجه دولت شدند.

در نزدیک به 35 منطقه، بزرگراه‌های شهرستان‌های سند مسدود شدند که شامل شهر‌های کراچی، حیدرآباد، بادین، ماتلی، هالا، تاندو باگو، تالحار، گولاردچی، ساجوال، تهته، میرپور خاص، ساکرند، مورو، رانی پور، بابارلو، گوتکی، شکارپور، دادو، میتیاری و کوندکوک بودند.

در بلوچستان پاکستان نیز در 5 نقطه مختلف جاده‌ها بسته شدند. پنجاب نیز شاهد 22 تحصن مختلف در شهرهای اسلام آباد، راولپندی، لاهور، گوجرانواله، فیصل آباد، سرگودها، قصور، مولتان، سیالکوت، جهنگ، چنیوت، قائم، بهاروانا ، باخار و دی.جی خان بود.

تظاهرکنندگان همچنین با حرکت در خیابان‌ها شعار سردادند و در 8 منطقه مختلف بلتستان راهپیمایی کرده و در 2 منطقه گلگت تحصن کردند.

در خیبر پختونخوا نیز تحصن در 8 مکان در پاراچنار، هنگو، دره اسماعیل خان، پیشاور و کوهات مشاهده شد.

تظاهرکنندگان در شهرهای مختلف با در دست داشتن  پلاکاردها و پوسترهایی با سردادن شعار علیه تروریسم و استکبار دولتی خواستار توقف کشتار شیعیان در پاکستان شدند.

حجت الاسلام والمسلمین ناصر جعفری رهبر مجلس وحدت مسلمین از 13 می تاکنون و به مدت بیش از 2 ماه به منظور اعتراض به قتل عام و ترور شیعیان در پاکستان دراعتصاب غذا به سر می‌برد. وی که در 70 روز اعتصاب غذا 24 کیلوگرم وزن از دست داده‌اند و سلامتی‌شان در معرض خطر قرار گرفته است. خواسته‌های وی بسیار ساده بوده و شامل: خلاصی پاکستان از شر تروریسم و مبارزه با ستیزه جویان شبه نظامی و حامیان دولتی آن‌ها است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha