پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
برگزاری همایش «نه به تکفیر» در کراچی پاکستان

حوزه/ همایش "نه به تکفیر" به منظور همبستگی با شهید خرم زکی به عنوان نقطه عطفی برای مهار حرکات تکفیری در پاکستان محسوب می‌شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از شیعه نیوز، امروز همایش "نه به تکفیر"، به مناسبت چهلمین روز شهادت خرم زکی، در آمروها گراند اینچو، در کراچی برگزار می‌شود.

خرم زکی، روزنامه نگار و فعال شیعه پاکستانی بود که پیش از شهادتش، مبارزات گسترده‌ای علیه تکفیری‌ها در پاکستان انجام داده و سرانجام نیز در یک حمله تروریستی مسلحانه به دست تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید.

در این همایش قرار است تعداد زیادی از شخصیت‌های سازمان‌های مذهبی شیعه و سنی، احزاب سیاسی و اعضای جامعه مدنی شرکت کرده و سخنرانی کنند.

این همایش به منظور اعلام همبستگی و اتحاد با شهید خرم زکی برگزار شده و به عنوان نقطه عطفی برای مهار حرکات تکفیری از ملت پاکستان محسوب خواهد شد.

تلاش‌ها و مقاومت‌های شهید خرم زکی، افشاکننده اقدامات مفتی و رهبر گروهک تروریستی و غیرقانونی "سپاه صحابه" در گسترش حرکات تکفیری در پاکستان بوده و هدف از برگزاری این نشست نشان دادن تلاش‌های روشنگرانه و بیدارکننده‌ این فعال مدنی شیعه می‌باشد.

بعضی از شخصیت‌های برجسته و معتبری که قرار است در این همایش حضور داشته باشند را علامه امین شهیدی از مجلس وحدت مسلمین، علامه ضیاء الله شاه بخاری از جماعت مرکزی اهل حدیث، مفتی گلزار نعیمی رهبر جماعت نعیمی، علامه نظیر تقوی رهبر شورای علمای شیعه، سید فیصل رضا عبدی رهبر جامعه مدنی، تاج حیدر، عمران اسماعیل، فاروق ستار از جنبش متحد قومی و ریهان عزمی شاعر معروف پاکستانی تشکیل می‌دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha