پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
قتل‌های مذهبی و ناموسی

حوزه/ علما و مشایخ از مکاتب مختلف فکری در پاکستان اعلام کردند که دین اسلام هیچ گونه قتل فراقانونی و کشتن به نام مذهب و قتل ناموسی را مجاز نمی‌داند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از دیلی تایمز، علما و مشایخ از مکاتب مختلف فکری در پاکستان روز چهارشنبه اعلام کردند که دین اسلام هیچ گونه قتل فراقانونی و کشتن به نام مذهب و قتل ناموسی را مجاز نمی‌داند.

در «کنوانسیون علما و مشایخ» در پاکستان همچنین گفته شد که علما و رهبران مذهبی در پاکستان باید تمام تلاش خود را برای از بین بردن تفکر افراطی که به مشکل بزرگی برای اتحاد پاکستان و کل جهان تبدیل شده بکار بگیرند. کنوانسیون علما و مشایخ توسط شورای علمای پاکستانی برگزار شده بود.

سخنرانان در این همایش بیان کردند که سازمان‌های افراط‌گرایی چون داعش به منظور بدنام کردن اسلام و مسلمانان در سراسر جهان پایه گذاری و تقویت شده‌اند.

حافظ محمد طاهر محمود اشرفی مدیر شورای علمای پاکستان در سخنانش در این کنوانسیون از علما و مشایخ خواست تا در آموزش جوانان برای مقابله با تفکرات افراط‌گرایانه پیش قدم شوند.

مولوی عبدالحامد صبری مدیر شورای علمای پاکستان در اسلام‌آباد نیز گفت: گروه‌های «تکفیری و خارجی» خائنین به اسلام و مسلمانان هستند.

او اضافه کرد که قانون اساسی پاکستان به طور قاطع، برای زندگی غیرمسلمانان در پاکستان حقوقی را تعریف کرده است و تمامی بخش‌های جامعه باید تابع پارامترهای قانونی منظور شده باشند.

در این میان شیخ الحدیث مولوی احمدخطاب به کنوانسیون گفت: توطئه‌ها علیه جهان اسلام با تضعیف پایه‌های امت اسلامی آغاز شده‌اند و در این سناریو رهبران اسلامی نیاز به پیروی از راه اجدادشان و قرآن و سنت دارند.

قرآن می‌گوید کشتن یک انسان به منزله کشتن تمامی اعضای جامعه محسوب شده و عناصری که با ریختن خون بی‌گناهان آشوب به پا می‌کنند نه می‌توانند مسلمان بوده و نه نمایندگان اسلام محسوب می‌شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha