شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله اعرافی - مدیر حوزه

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان این مطلب که انقلابی بودن، مارکی نیست که به حوزه بچسبانیم، خاطرنشان ساخت: انقلابی بودن، ذات حوزه است و همه باید تلاش کنیم این ذات باقی بماند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» آیت الله اعرافی، عصر امروز در دیدار رئیس و معاونین سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور، اظهار داشت: قم خاستگاه انقلاب اسلامی و حوزه های علمیه مولّد این انقلاب هستند و طلاب باید نسبت به این موضوع خرسند بوده و به توصیه رهبر معظم انقلاب که فرمودند « قم انقلابی بماند » و « حوزه انقلابی بماند» توجه ویژه ای داشته باشند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در واقع نگاه انقلابی، هویت و شاکله اصلی حوزه های علمیه است؛ به نحوی که حوزه های در طول تاریخ نهضت ساز و انقلاب ساز بوده اند.

امام جمعه قم افزود: حوزه با نهضت و انقلاب گره خورده است؛ به نحوی که انقلاب از درون حوزه ها جوشیده و ذات آن است.

وی با بیان این مطلب که انقلابی بودن، مارکی نیست که به حوزه بچسبانیم، خاطرنشان ساخت: انقلابی بودن، ذات حوزه است و همه باید تلاش کنیم این ذات باقی بماند.

مدیر حوزه های علمیه با بیان این مطلب که شور و بصیرت انقلابی داشتن همان انقلابی بودن حوزه است، گفت: انقلابی بودن حوزه معنای دیگری نیز دارد که مهمترین آن تولید تئوری، اندیشه و راه حل برای مشکلات اجتماعی است.

آیت الله اعرافی با بیان این مطلب که حوزه پشتیبان تئوریک انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: فقه، کلام، فلسفه و دانش های دینی باید برای تمدن اسلامی و آسیب های فکری و اجتماعی مردم تولید اندیشه دینی داشته باشند؛ چراکه این موضوع، رسالت حوزه انقلابی می باشد.

مدیر حوزه های علمیه کشور در ادامه به رسالت بسیج طلاب و روحانیون اشاره کرد و گفت: از وظایف بسیج آن است که انسان هایی با مختصات کلی انقلاب، دارای نگاه تمدنی و مولد علم تربیت نماید و  بدون تردید بسیجی بودن با ارزش ها، برنامه ها و اهداف حوزه تداخل ندارد، بلکه با حوزه گره خورده و دارای وحدت است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این مطلب که ما در برابر حفظ آرمان های انقلاب متعهد هستیم، اظهار داشت: باید در برنامه های اصلی و جانبی حوزه و مراکز حوزوی، آشنایی با انقلاب و اندیشه های امام راحل(ره) رونق گرفته و سیر مطالعاتی انقلاب شناسی، حوزه شناسی، امام شناسی، رهبر شناسی و تببیین منظومه فکری مقام معظم رهبری شاکله اصلی فعالیت های بسیج باشد.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha