جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
كتاب مقتل، برداشت‌هاي ادبي از واقعة كربلا

حوزه/ كتاب مقتل برداشت‌هايي ادبي از واقعه كربلا، توسط انتشارات مسجد مقدس جمكران منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، كتاب "مقتل" در قطع جيبي در 96 صفحهبه قلم محمد خامه‌يار به رشته تحرير درآمده دست و به چاپ سپرده شده به شيوه و ادبيات نو بخش‌هايي از واقعه عاشورا و كربلا را مورد واكاوي قرار مي‌دهد و با زباني شيوا به آن مي‌پردازد.

در اين كتاب كه در آستانة فرارسيدن ماه محرم منتشر شده، 32 حادثه از حوادث تاريخ كربلا به‌صورت ادبي و موجز مورد توجه قرار گرفته است.

در بخشي از اين كتاب مي‌خوانيم: «خبرهايي از فاصله نه‌چندان زياد، در آن‌سوي خيمه‌ها از اردوگاه عمر سعد، به‌گوش مي‌رسد؛ خبرهايي دهشتناك كه قرار است تنها يك بار در تاريخ محقق شود و يك‌بار صفحه تاريخ را به سياهي بكشد اما ننگِ آن ابدي خواهد شد.

خبرهايي به‌گوش مي‌رسد از سوي خيمه‌هاي بي‌هويتِ مردمان روزگار كه سپاهي ديگر براي آغاز جنگ با حسين‌بن‌علي، فرزند وصيّ رسول خدا در راه است. خبر مي‌رسد ديگر كودكان حسين، جرعه‌نوش ساغر فرات نخواهند بود و تشنه زلال فرات خواهند شد.

 خبر مي‌رسد، ماه آسمان كربلا، غروب خواهد كرد و در غم فِراق او، عمود خيمه‌هاي حسين(عليه‌السلام) يكي پس از ديگري فرو خواهد ريخت و كودكان حرم، تشنه خواهند ماند.

زمزمه‌هاي قحطي آب در كنار شريعة فرات به‌گوش خواهد رسيد. خبرهايي به خيمه‌هاي حسين مي‌رسد كه بارِ غمش بر دوش زينب سنگيني مي‌كند. زينب، مادر غم‌ها مي‌شود و سايه مهرش را بر سر كودكان مي‌نشاند و پيام استقامت را در كامِ جان مي‌ريزد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha