سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیین اختتامیه دومین دوره میثاق طلبگی حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ آیین اختتامیه دومین دوره میثاق طلبگی داوطلبین جدیدالورود حوزه علمیه خوزستان، در جوار حرم حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، اختتامیه دومین دوره میثاق طلبگی طلاب جدیدالورود حوزه علمیه خوزستان، در جوار ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار و طلاب خوزستانی با قرائت میثاق نامه‌ای، با حضرت صاحب العصر والزمان (عج) برای آغازی مسیری سخت اما روشن، عهد و پیمان بستند.

بنا بر این گزارش، در این آیین، که با حضور 220 طلبه جدیدالورود حوزه علمیه خوزستان برگزار شد، حجت‌الاسلام بزرگیان، معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان، به بیان سخنانی پیرامون چگونگی برگزاری این دوره پرداخت و اظهار داشت: برگزاری دومین دوره میثاق طلبگی، مرهون تلاش‌های عزیزانی است که قریب به چند هفته، برای برگزاری آن کوشش ورزیده بودند و به همین منظور از آنان سپاسگزاریم.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این دوره، در استان قم، گفت: استفاده از فضای معنوی قم و هم‌جواری حرم کریمه اهل‌بیت(ع)، بهره‌مندی از وجود علمای بزرگ و همچنین فراهم نبودن زیرساخت‌های اولیه در استان از دلایلی بود که سبب برگزاری دومین دوره میثاق طلبگی طلاب خوزستانی در قم شد.

همچنین در بخش دیگری از این آیین، حجت‌الاسلام حسینی، مدیرکل تربیت و اخلاق معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه، بابیان این‌که شما طلاب، از همین ابتدای مسیر طلبگی، باید عهد و میثاقی با آقا امام زمان(عج) ببندید، بیان داشت: اگر نیت شما طلاب از ورود به حوزه علمیه، خدمت به دین خدا باشد، یقین داشته باشید که حضرت صاحب العصر، از شما حمایت و سرپرستی‌تان می‌کند؛ چراکه او خود فرموده من مراقب سربازانم هستم.

وی بابیان این‌که هدف شما طلاب، باید صرفاً علم‌آموزی، تهذیب نفس و خدمت به دین رسول‌الله باشد، اظهار داشت: در این راه مسلماً با سختی‌هایی مواجه خواهید شد، اما اگر ثبات قدم و عزمی راسخ و توکل به خدا و اهل‌بیت(ع) داشته باشید، إن شاءالله به‌خوبی از عهده این مسئولیت برخواهید آمد.

لازم به ذکر است، دوره میثاق طلبگی طلاب جدیدالورود حوزه علمیه خوزستان، برای دومین سال متوالی در جوار ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد و حسن ختام این آیین نیز مداحی و روضه‌خوانی یکی از مداحان اهل‌بیت(ع) بود که در نهایت طلاب خوزستانی با قرائت میثاق نامه‌ای با حضرت صاحب العصر والزمان عهد و پیمان بستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha